Szabó Árpád színháza biztosra menő telitalálattal indította a Kalocsai Színház évadját. Az Anconai szerelmesek Valló Péter szellemes, egykori olasz komédiák világát visszacsempésző ötletéből, Vajda Katalin hozott létre egy kiváló előadást, felidézve a „Mambó” magnós idők világát, ahol az olasz dallamok jelentették az „édes életet”. Volare, Felicita, Quando, quando meg a többiek. Kell ennél több? Retro zene, retro világ, retro hangulat, ebben a képernyőről áradó nyomorult verekedős világban, ahol olykor az ember alig talál az éterben dallamos és érzelmekről telített zenét. Ebben a darabban aztán előbukkan minden, mi világsláger volt a ’70-es években és dobogtatják is a szíveket, bizony visszacipelve a középkorúakat és idősebbeket ifjúságuk boldog korszakába. Őszintén, a fiatal nemzedék is megkapja a saját beszédstílusú mentális világát, hiszen a ma már hétköznapinak számító vaskos beszólások is röpködnek a színpadról – igaz módjával, olykor szordínón, de ha nem megy szóban, megy pantomim formájában, egy konyharuha megnyújtásával. A hatás ekkor is biztos. Szóval, ebben a zavaros, összevissza, kusza, kultúrának titulált pocsolyában, biz’ isten jó beülni egy olyan darabra, ahol elszórakozhatunk - rögtön hozzá téve -, nem mindennapi módon este 7-től 10-ig, és akik elmentünk a premierre, nem csalatkoztunk!
A darab nem a gondolatgazdagság világa, s gondoljuk a szerzők sem ezt akarták, a színeszek meg végképpen nem. Csupán szórakoztatni kifáradásig. Mert miről is szól a darab? Végy egy olaszosan jól hangzó tengerpartot (nuku Tahiti), egy koros amorózót egy beszédhibás lyánnyal, egy könnyűvérű házvezető-nőt, ellentétében egy magányos panziós nővel, vele szemben egy kávézó tulajdonossal, aki "ristorant"-ra vágyik, meg egy vándor muzsikust és egy életunt milliomost és tegyél még bele egy tűzrőlpattant magyar lyányt Debrecenből a hasikájában mocorgó bambinóval, és csodák csodájára kész a konfliktus, amit jó rendezővel a színházi bemutató csúcsáig emelhetsz. Ja, igen, s kell egy olyan színész egyéniség, aki abszolút sikerre képes. Most Kalocsán ez Majoros Péter „Majka”, aki közismert a show-műsorok világából.
Valló ötletét, itt a Kalocsai Színházban, Dobos Judit maximálisan a csúcsra jutatta. A kiváló színésznő, (akit egyebek között az Imádok férjhez menni Pogson szakácsnőként láttunk) most rendező-színészként mutatkozott be, és kiválóan. A színműből azt csinált, amire az ötletgazdák szánták, vagyis szellemesen és szókimondóan szórakoztató darabot. És mi végig kacagtuk a lendületesen szaladó darabot, élveztük helyzetkomikumait, szellemes és a helyükön pontosan ülő poénjait. Láthatóan a színészek is épp úgy osztoztak a commedia del’arte nyújtotta örömökben, mint lent a közönség. Valójában az évad első darabjával egy érett színtársulat, kitűnő játékkal lepte meg Kalocsa közönségét.
Tomao szerepében Majoros Péter, „Majka” a meglepetés erején túl, érett színészként mutatkozott be, sikerrel, mit több, a harsányságát mintha olykor vissza is fogta volna. Valóban a kellemes meglepetés erejével hatott – mondta a közönség is a szünetben. Kingler Kata, akit jól ismerünk, nincsen darab ahol az ő komédiázó és táncos lába ne ingerelné tapsra nézőit. Most a dadogós lyányban is fergeteges és ötlet dús színészi megoldásokat vonultatott fel. Kecskeméti Róbert vándormuzsikusa eredetien ötletes volt a hangjával együtt, s a duettjük Kingler Katával az említett slágervilágot hozta vissza a ’70-es évekből. Boronyák Gergelyt jól ismeri a hazai színházlátogató, hiszen például a Furcsa pár Speed-jeként már megfogott bennünket. E darabban mértéktartó színészi alakítása minden poént a csúcsra vitt. Kovács Lotti „Ungerese” leányzója fergetegesen színes, és a darabot végig a hátán cipelő alakításával, vérbő komédiásként mutatkozott be, mint ahogy Giovanni szerepében Arany Tamással is. A darab vígjátéki elemeinek kavalkádjában Mádi Piroska Dorinája frivol játékával, a panzió tulajdonos Dobos Judit Agneséje a színészmesterség apró, de óriási jelentőségű kellékével, a mozgással hozták rezgésbe nevetőizmainkat. És most itt álljunk meg. Volt egy epizódszerep, a láthatatlan szerzetes, a maga csuhájával, aki eredetileg talán nincs is a szövegkönyvben, ám a rendező színpadi érzéke megteremtette személyét és behozta a színpadra egyetlen kérdő mondattal: „Mondja nem látta a csuhámat?” Ez az egyetlen mondata Fekete Istvánnak - a mi színészünknek - aki az epizodisták ráérző színészi tehetségével akkorára hozta fel a jelenetet, hogy a publikumot tapsra ingerelte. Az epizódszerepben egy színész, a nagyok szerint, akkor válik óriássá, ha mértéktartó, eszköztelen, s egy adott pillanatban tovább viszi a darabot. Fekete Istvánunk ennyit tett, s tapsot kapott érte. Feltörőt, önzetlen tapsot!
A muzsika cd-ről szólt, ám az élőben éneklő színészek, akik maguk is felszabadultan élvezték a dallamvilág minden hangját és ütemét, kitűnőre vizsgáztak!
Aki teheti, és kikapcsolódásra vágyik a mai zavarodott, kultúrát helyettesítő kulimászban, menjen el és nézze meg ezt a zenés vígjátékot. Két óra alatt legmélyéig kitisztul e lelke, s üdén indul hazafelé egy kellemes színházi este után, s talán még egy pohárka Cinzanót is leenged a torkán, a színház szomszédságában, az olaszos hangulatú Tom Negro-ban.
Benke Ferenc
Szombaton indult az új évad a Kalocsai Színházban, hiszen Majoros Péter főszereplésével került bemutatásra Anconai szerelmesek című színdarab, amely elérhető közelségbe hozta az egykori olasz komédiák világát.
Blogok
Ezt fald fel! Lajcsi szelet
Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]Mit nézzünk ma a tévében? Hétfő, február 22. – Búcsú
Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]Urbanista Szürreális termálfürdőt árulnak 390 millióért
Gombaházak, piramisok és egy hangulatos törökdúlás-festmény teszi teljessé a képet.További hírek
Humor
... tovább »