360-nal száguld majd az új francia szerelvény
2008. február 06.,szerda 17:48 |A nagy újítás az, hogy az új szupergyors AGV vonatnál a szerelvény összes vagonja motorkocsi. A meglévő TGV vasúton a szerelvényt egy mozdony húzza, egy pedig a a szerelvény végén tolja.
A gyártó Alstom vállalat szerint az új AGV 30 százalékkal kevesebb energiát fogyaszt, mint a meglévő TGV, viszont 20 százalékkal nagyobb utastérnek van rajta hely.
Az új francia szupergyors vonat prototípusának keddi bemutatóján jelen volt Nicolas Sarkozy francia államfő is, aki 2004-ben - még pénzügyminiszterként - közbeavatkozott és megmentette az Alstomot a feldarabolástól.
A francia óriásvállalat máris kapott 1,5 milliárd eurós megrendelést az olasz NTV vasútvállalattól, amely 2011-től 25 szupergyors szerelvényt kíván üzemeltetni Olaszországban. Az Alstom az olasz megrendelést pályázaton nyerte, maga mögé utasítva német Siemens Inter-City Express (ICE) , illetve a kanadai Bombardier Zefiro elnevezésú szupergyors vonatát.
A TGV a francia gépgyártás büszkesége, a világ egyik leggyorsabb vasútja, amely behálózza egész Franciaországot, sőt két vonala összeköti Párizst Londonnal és Brüsszellel is.
(FH)