Ismét eladó a gerjeni komp
2008. április 04.,péntek 21:40 |
A Szent László-híd átadása után sokan a gerjeni komp végét jósolták. Való igaz, hogy az új híd puszta léte hamar megérződött a komp forgalmán, de a tulajdonos önkormányzat és az üzemeltető vállalkozó több év nem adja fel a szélmalomharcnak is beillő üzemeltetést.
A Gerjen és Kalocsa között közlekedő komp évtizedekig a leggyorsabb átjárást biztosította a folyó két partja között, azután elkészült a Szent László-híd és a gerjeni komp forgalma drámaian csökkent.
A gerjeni önkormányzat (a komp tulajdonosa) és az üzemeltetője a Molnár és Fia Bt. közösen pályáznak szinte minden évben a működtetésre, de több éve így is ráfizetéses az üzlet. Abban mindketten egyetértenek, hogy a kompot mindenképpen meg kell menteni. A képviselő-testület könnyítésként a híd átadása óta nem kér bérleti díjat a vállalkozótól, ám ez önmagában nem elegendő. A komp tulajdonosa, a gerjeni önkormányzat, üzemeltetője pedig a Molnár és Fia Bt A képviselő-testület a híd átadása óta nem kér bérleti díjat a vállalkozótól, ám ez önmagában nem elegendő.
Máté Dénestől, Gerjen polgármesterétől megtudtuk, hogy minden évben központi pénzt különítenek el a komp működtetésére. A pénzhez pályázat útján lehet hozzájutni és a gerjeni önkormányzat természetesen élni kíván ezzel a lehetőséggel. A legnagyobb problémát viszont az jelenti, hogy ilyen módon mindig csak egy esztendőre adják meg a kért összeget, tehát a pályázati eredmények kihirdetéséig, azaz az év feléig bizonytalanságban vannak az önkormányzatok, hogy számíthatnak-e erre a forrásra. A polgármester szerint bár megépült a híd, még mindig a komp a leggyorsabb összeköttetés Kalocsával, amely a térség legközelebbi városa. A komp valójában tömegközlekedési eszköz is, ezt pedig az országban mindenütt támogatja az állam. A híd elérése több kilométeres kitérő, így az emberek még mindig szívesebben választják kora estig működő óránként járó kompot.
elena
A gerjeni önkormányzat (a komp tulajdonosa) és az üzemeltetője a Molnár és Fia Bt. közösen pályáznak szinte minden évben a működtetésre, de több éve így is ráfizetéses az üzlet. Abban mindketten egyetértenek, hogy a kompot mindenképpen meg kell menteni. A képviselő-testület könnyítésként a híd átadása óta nem kér bérleti díjat a vállalkozótól, ám ez önmagában nem elegendő. A komp tulajdonosa, a gerjeni önkormányzat, üzemeltetője pedig a Molnár és Fia Bt A képviselő-testület a híd átadása óta nem kér bérleti díjat a vállalkozótól, ám ez önmagában nem elegendő.
Máté Dénestől, Gerjen polgármesterétől megtudtuk, hogy minden évben központi pénzt különítenek el a komp működtetésére. A pénzhez pályázat útján lehet hozzájutni és a gerjeni önkormányzat természetesen élni kíván ezzel a lehetőséggel. A legnagyobb problémát viszont az jelenti, hogy ilyen módon mindig csak egy esztendőre adják meg a kért összeget, tehát a pályázati eredmények kihirdetéséig, azaz az év feléig bizonytalanságban vannak az önkormányzatok, hogy számíthatnak-e erre a forrásra. A polgármester szerint bár megépült a híd, még mindig a komp a leggyorsabb összeköttetés Kalocsával, amely a térség legközelebbi városa. A komp valójában tömegközlekedési eszköz is, ezt pedig az országban mindenütt támogatja az állam. A híd elérése több kilométeres kitérő, így az emberek még mindig szívesebben választják kora estig működő óránként járó kompot.
elena
