Kalohírek

 

Valószínűleg Foktő és Uszód között épül az új Duna-híd

2015. június 17.,szerda 13:22  | 
Június 16-án, kedden a Paksi Erzsébet Nagyszálló adott helyet annak a Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter részvételével tartott, nem sajtó nyilvános tanácskozásnak, amelyen a Paksi Atomerőmű körüli 41 település polgármestere az érintett parlamenti képviselőkkel közösen alakított úgynevezett Társadalmi Tanácsot. A Tanács ülésén hivatalosan is bejelentették: Kalocsa térségében új Duna-híd épül, a létesítmény előkészítése megkezdődött.
Megosztás: 

A Tanács elnöke Süli János Paks polgármestere és Lázár János lett. A Társadalmi Tanács célja, hogy nyomon kövesse a Paks II. beruházás előkészítését, majd megvalósítását, közvetlen kapcsolatot létesítsen a kormány és a környékbeli települések között.

A Tanács alakuló ülésen részt vett még Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Aszódi Attila kormánybiztos és Bán Tamás, az MVM Paks II. Zrt. új vezérigazgatója. Lázár János Tasó Lászlót mint az új Duna-hídért is felelős államtitkárt mutatta be.

A tanácskozásról kiadott közlemény tanúsága szerint a térségben élők érdekeit képviselő polgármesterek egyöntetűen támogatják az új blokkok építését.

A térség fejlesztésére a Kormány 2015-re egy milliárd forintot különített el – jelentette be Lázár János. A Miniszterelnökséget vezető miniszter hozzátette: várja a települések terveit, javaslatait a források hatékony felhasználására.

A Tanács ülését követően Font Sándor, térségünk országgyűlési képvelője a tervezett Duna-híddal kapcsolatban fontos információkat osztott meg a Korona Rádióval. Az ott elhangzottak szerint a híd hossza 750-800 méter, teherbírása 40 tonna lesz. A híd nagy valószínűséggel Foktő és Uszód, a Duna túlsó oldalán Dunaszentgyörgy és Paks között között épül meg.

A tervezési és előkészítése munkálatok elkezdődtek, a fizikai megvalósítását 2017-ben kell elkezdeni és 2018-ban, tehát a Paks II. építésének megkezdésével egy időben szeretnék befejezni. A határidő szoros, de ha esetleg egy fél évet késnek, még az is jelentős eredmény, hiszen a Paks II. építése 4-5 évig is eltart. A kétszer 3,5 méteres, plusz 1,5 méteres leállósávú híd két oldalán kerékpárút is vezet. Ennek a változatnak a forrás igénye 40 milliárd forint, ám ha a hídon vasúti pályát is átvezetnek, az a költségeket további 32 milliárd forinttal növeli. Mindkélt változat esetében komoly elemzések történnek.

Blogok

Ezt fald fel!  Lajcsi szelet

Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]

Mit nézzünk ma a tévében?  Hétfő, február 22. – Búcsú

Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]