Konferencia a Dózsa iskolában – Egyelő esélyekkel a szakképzésben is!
2014. június 02.,hétfő 09:05 |A kalocsai tanácskozás a „Speciális szakiskolák integrációja a többségi szakképzéshez és a tanulók foglalkoztathatóvá tétele az elsődleges munkaerőpiacon” elnevezésű országos projekt egyik állomása volt múlt szerdán, amelyet a Speciális Szakiskolák Országos Egyesülete gondoz. A rendezvény fajsúlyát jelezte, hogy azon megjelent Mayer Andrea, a KLIK szakképzésért felelős elnökhelyettese, meg az előadássorozatot Györgyiné Dr. Koncz Judit, a KLIK Kecskeméti Tankerületének igazgatója, illetve Simon Zoltán kalocsai alpolgármester nyitotta meg.
– Különböző szakmai előadásokat tartottak, amely a szakképzésben dolgozó pedagógusok eszmecseréjével és a projektben történő közreműködésük megvitatásával zárult – foglalta össze az eseményeket dióhéjban a kalocsai Nebuló EGYMI igazgatónője, Csupor Zsoltné. – A konferencia célja elsősorban az volt, hogy felhívjuk a figyelmet a sajátos nevelési igényű tanulókkal történő foglalkozásra és átbeszéltük az ezzel kapcsolatos feladatokat, de előadást tartott Kollár Péter is, a Bács-Kiskun Megyei Munkaügyi Hivatal vezetője, aki arról beszélt, hogy miért fontos a lemorzsolódások csökkentése. Emellett beszámolókat hallhattunk arról, hogy a kormány milyen támogatásokkal igyekszik segíteni a szakképzést – így Csupor Zsoltné, hozzátéve, hogy a rendezvényre Bács-Kiskun és Tolna megyéből egyaránt érkeztek érdeklődők, úgy pedagógusok, mint vezetők. A díszteremben lévő több mint száz székből egyetlen egy sem maradt üresen.
A házigazda intézmény igazgatója, Vikker József is előadást tartott „Sajátos kihívások a szakképzésben” címmel. Mint elmondta, a többségi iskolákban, így például a Dózsa György középiskolában is oktatnak sajátos nevelési igényű diákokat. Azért is lényeges az e téren felmerülő feladatokkal, esetleges kihívásokkal tisztában lennie a pedagógustársadalomnak, mert az ilyen nehézségekkel küzdő fiatalok számra évről évre növekszik.
– Ez a trend egyre több feladatot ad a pedagógusoknak. Törvényi szabályozás alapján konkrét fejlesztési munkát ezen tanulók esetében csak gyógypedagógusok végezhetnek, ugyanakkor ők csak a tanórán kívül tudnak a diákokkal foglalkozni. Tanórai keretek között tehát a pedagógusé ez a feladat. Fontos tehát felhívni a figyelmet a megfelelő képzettség szerepére, hogy az említett feladatot minél magasabb színvonalon lássák el – nyilatkozta Vikker József igazgató.
– Iskolánkban az elmúlt öt évben két százalékról tizenhárom százalékra ugrott a szakiskolai egységünkben a sajátos nevelési igényű tanulók aránya, míg a szakközépiskolai egységünkben ez a mutató körülbelül három-négy százalék között mozog. Ebből is látszik, hogy egyre nagyobb az igény mind az érintett tanulók, mind a szülők részéről a szakszerű segítségre. Ilyenekre gondoljunk, hogy valaki a legnagyobb erőfeszítések ellenére is nehezen olvas, ír, számol, vagy koncentrál – konkretizálta és számszerűsítette a jelenséget a Dózsa György középiskola igazgatója, aláhúzván a napokban megrendezett tanácskozás létjogosultságát.
-vis-
