Semjén Zsolt kiáll Kalocsáért
2011. december 05.,hétfő 12:04 |

"Ezer esztendős érseki székhely, Betlehem testvérvárosa. Népművészeti motívumait távoli vidékeken is ismerik, emellett a világhírű magyar fűszerpaprika termesztés központja is" - olvasható Semjén Zsolt KDNP-elnök, miniszterelnök-helyettes pénteki módosító indítványában, amelyet az új választási törvényhez nyújtott be. A törvény teljesen átrajzolja a korábbi egyéni választókerületeket. A KDNP-elnök azt javasolja, hogy saját választókerületének központja továbbra is maradjon Kalocsa.
A választókerületeket azért kellett átrajzolni, mert a következő parlamenti ciklustól kevesebb képviselő lesz az országgyűlésben (a mostani 386 helyett 199), így kevesebb választókerületre lesz szükség. A jelenlegi beosztás ráadásul aránytalan, van olyan kerület, ahol két és félszer többet ér egy választó szavazata, mint más körzetekben, mert az egyik helyen sokkal többen élnek, mint a másikban. Az aránytalanság miatt az Alkotmánybíróság is felszólította a parlamentet, hogy rajzolja át a mostani kerülethatárokat.
Megtartaná a központot Semjén
A választási törvényjavaslathoz, amelyet Lázár János, a Fidesz frakcióvezetője november 20-án terjesztett be, eddig csak egy módosító javaslat érkezett, Semjéntől. A miniszterelnök-helyettes ebben saját korábbi választókerületével foglalkozik. Semjén 2010-ben és 2006-ban is Bács-Kiskun megyei 7-as számú egyéni választókerületében szerzett mandátumot, ennek központja Kalocsa volt. Az új beosztás szerint ezt nagyrészt összevonnák a Kiskőrös központú Bács-Kiskun megyei 6-as számú körzettel. Itt 2002 óta minden országgyűlési választáson a fideszes Font Sándor, az országgyűlés mezőgazdasági bizottságának elnöke szerzett mandátumot.
Semjén nem az új körzet határain módosítana, mindössze arra tesz javaslatot, hogy ennek központja ne Kiskőrös, hanem Kalocsa legyen. Ezt azzal indokolja, hogy Kalocsa lakossága 3 ezerrel több, mint Kiskőrösé, Kalocsa közelében található a legtöbb kis- és közepes település, ráadásul a város Kiskőrössel ellentétben rendelkezik kórházzal is.
Az mellett, hogy melyik város a körzetközpont, többek között itt összesítik a választások során a szavazatokat. Semjén valószínűleg ezért is ragaszkodik Kalocsához, mert ez hagyományosan az ő körzete, míg Kiskőrös Font Sándoré, vagyis ha marad Kiskőrös központ, az akár azt jelentheti, hogy a Fidesz továbbra is Fontot indítja a körzetben. Font 2006-ban és 2010-ben jobb eredménnyel győzött, mint Semjén, 2010-ben például Font 72 százalékot, míg Semjén 58 százalékot kapott.
Konfliktusokat vár a Fidesz
Korábban több kormánypárti politikus arról beszélt az [origo]-nak, hogy idén valószínűleg nem dől el, hogy kik lesznek az új választókerületek fideszes elnökei. A kétharmados törvények elfogadásához ugyanis minden kormánypárti képviselőre szükség van, a választókerületi elnökök megnevezése pedig csalódottságot okozhat azok számára, akik hoppon maradnak.
Ez veszélyeztetheti a kétharmados törvények megszavazását, pedig néhány sarkalatos törvény elfogadása a jövő évre marad. A választókerületi elnök azért fontos poszt a párton belül, mert nagy eséllyel közülük kerülnek a Fidesz egyéni jelöltjei a következő választáson.
Origo
mettyu 2011. december 08. 18:02
Kedves forzakalocsa!
Lehet, hogy én nem írtam világosan, nekem az idézett szövegből a hagyományosan szóval volt a bajom. És a mai napig azt mondom, hogy ha Kalocsa és körzete nem tud kiállítani egy saját képviselőt, aki itt tényleg itthon van, akkor tényleg jó a Semjén, egy igazi fővárosi, meg is érdemeljük. És továbbra is úgy gondolom, hogy ötször inkább a BZ, még azzal együtt is, hogy volt az az idióta ügye. Számomra elfogadhatóbb, mint egy mérhetetlenül (merthogy mutass egy közvélemény kutatást, ahol mérik KDNP-t) kis párt elnöke, akik elsősorban a mai politikában a hajmeresztően konzervatív nézeteiről híres.
És egyébként is, ha tényleg ilyen impotens a kalocsai körzetben a fidesz akkor valóban máshonnan kell képviselőt hozni, bár ez szomorú, hogy a fülkeforradalmár párt ilyen gyenge helyi lábakon áll. És egyébként is, miért van területi jelöltállítás, ha nem a területről jön a képviselő?
Hogy ő egy nagyágyú a nagypolitikában? És ez jó nekünk? Igen, igazad van. A fejlesztésekről írva azt sejteted, és nyilván van is benne igazság, hogy a Semjén érdekérvényesítő ereje is kellett a megvalósításhoz (mondjuk a sportinfrastruktúrás százmilliókat nem tudom még merre kell keresni, ebben kérném a segítségedet). De ennek tényleg így kell működnie? Hogy nem az értékek, hanem az érdekek mentén dől el minden? Személyes potenciál dönt el dolgokat és nem a dolgok fontossága? Persze nem vagyok naív, de időnként azért én még kiakadok ilyeneken.
Ja és hagyjuk már ezt az álszent dumát, hogy Semjén kiáll Kalocsáért. Saját magáért állt ki, ő a fontos ebben és nem Kalocsa, ami jelen esetben egyezik a kalocsai körzet érdekével is. A cikkben is az van, hogy ha marad Kiskőrös központ, az akár azt jelentheti, hogy a Fidesz továbbra is Fontot indítja a körzetben. Magyarul indirekt módon saját érdekeiért harcolt, és nyert. Gratulálok hozzá. (és ezt most nem ironikusan mondom)
forzakalocsa 2011. december 07. 09:29
Ilyet senki nem mondott.... Én egyfajta vízióról, küldetésről beszéltem, arról, hogy Kalocsának a múltjához, rangjához egy európaias, polgári, idilli lét illeszkedne a legjobban.... És attól még nagyon messze járunk... És ez többek között köszönhető annak, hogy az előző 20 évben elhitték - és ami ennél is rosszabb - elhitették, hogy amit itt van az a jó, az az ideális!!!!
Mindez látványberuházásokkal, kirakatintézkedésekkel becsomagolva, úgy, hogy a valós tartalomra nem szántak elég figyelmet...
Mondhatnám úgy is, hogy Kalocsán nem történt meg az igazi rendszerváltás, ezzel adósak maradtak - nem is volt érdekük más - a helyi nomenklatúra jeles képviselői!!!!
A Babits idézettel meg teljesen egyet értek....
vitriolga 2011. december 07. 07:54
Kedves Forza! Nem hiszek abban, hogy van polgári ékszerdoboz és nem polgári. Vallom, amit Babits ír Az igazi ország c. versében:
Oly hazáról álmodtam én hajdan,
mely nem ismer se kardot, se vámot
s mint maga a lélek, oszthatatlan.
És ez a nagy különbség köztünk! Ezzel együtt is kívánok neked áldott Adventet és Karácsonyt!
forzakalocsa 2011. december 07. 07:33
Igen elkészült az 51-es út - egy része, van még vele feladat rendesen - az EU, a magyar kormány, és az akkor is már Kalocsát képviselő Semjén közbenjárásával. A Főiskola már egy kényesem téma... Én örülnék neki a legjobban, ha azt látnám, hogy diákok százai lepik el a városunkat, felpezsdítve a helyi gazdaságot, ingatlanpiacot, stb. Sajnos nem ezt látom.... A képzések repertoárjába és színvonalába most nem mennék bele...
Egy biztos, hogy a magánfőiskola, amely működésére a városnak szinte semmilyen ráhatása nincsen Budapesten vett százmilliókért épületet, ahelyett, hogy itt fejlesztene Kalocsán - meghálálva a város számtalan segítségét.
Ami egyébként a polgári ékszerdobozt miliőt illeti, nos az végképp hagy kívánni valót maga után. Elég, ha csak megnézzük a legutóbbi szinkronikus koncert látogatottságát a színházban.
Szerintem a polgári ékszerdoboz helyett egy patyomkini szellemvárosra emlékeztet időként Kalocsa!!! És azt kell, hogy mondjam, hogy borzasztó nehéz lesz ezt az állapotot visszafordítani!!!!!
És a legszomorúbb, hogy TE vitriolga, és veled együtt gondolkodók ezt nem veszitek - vagy nem akarjátok észrevenni!!!!
tanácsadó 2011. december 06. 20:33
Vannak örök elégedetlenek, meg örök demagógok is. Nem őket kell meggyőzni, hanem a csendes többséget, aki keményen dolgozik, próbálja a családját eltartani, a devizahitelét valahogy visszafizetni, és közben tesz a városáért is valamit. Lehet, hogy csak annyit, hogy megpróbál itt boldogulni, és nem húz el külföldre, még ha esetleg ott könnyebb is lenne. Ők számítanak igazán, és ők érzik már a változást, ami 1 év után még nem lehet látványos, de valami már elindult. Tudják ezt a városból már jól megtollasodott élősködők is, érzik, hogy az ő idejük örökre lejárt, és ezért sipákolnak eszeveszett módon, végső kétségbeesésükben. Rájuk kell hagyni, hamarosan felkerülnek a történelem szemétdombjára!
vitriolga 2011. december 06. 18:46
Kedves Joco! Ahogy a költő mondja: az igazat mondd, ne csak a valódit! Elkészült pl. az 51-es út, újra főiskolai város lett Kalocsa, a poros kisvárosból mutogatható ékszerdoboz lett. Tehát: csak annyit a teljesítésben, mint a megajánlásban...! A legundorítóbbnak pedig azt tartom, hogy most azok harapnak leginkább abba a fenékbe, akik legjobban nyalták!
Joco 2011. december 06. 18:32
Nem értem ezeket a gúnyolódásokat, ha van kalapja az a baj ha nincs kalapja az a baj? Nevetséges mettyu és vitriolga is! Ha nem szólal fel az a baj mert Kalocsa az béna Kiskőrös meg király. Ha felszólal akkor meg csak nem is kalocsai! höhöhöhöh na ez nevetséges! Soroljatok fel az elmúlt 20 évben valakit is aki kiállt Kalocsáért a parlamentben vagy valamit "nyekerget" is volna!.......NINCS! De mondok ennél durvábbat mondjuk egy MEDVE! De van még ennél keményebb is mondjuk 2 MEDVE!
vitriolga 2011. december 06. 13:50
Kedves Forza! Remélem, te legalább elhiszed, hogy a történet rólad, meg az errefelé lakókról szól. Én meg úgy gondolom, csupán statiszták vagyunk a bonvivánok és primadonnák operettjében. Vagy ha már S. Zs. Betlehemre (is) hivatkolzik: a szamár, amelyik benéz a betlehemi istálló ablakán!
forzakalocsa 2011. december 06. 09:41
Mettyu, a vélemény szabad és azt mindenkinél tiszteletben kell tartani, de a hozzászólásod nélkülöz minden politikai ésszerűséget. Egy erős képviselő - még ha nem is a környék szülöttje - sokkal többet tud a körzet érdekeihez tenni, mint adott esetben egy helyi gyenge képviselő. Neked úgy összességében nem mindegy, hogy ki a képviselőd??? Fontos az, hogy minden szombaton hátba veregessen a piacon???
Vagy az a fontos, hogy aktív maradjon kórházunk, rendben befejeződjön az 51-es rekonsrukció, hogy megtudjuk szerezni a kiemelt kormányzati eljárásban elbírált fejlesztéseinket, hogy százmilliók jöjjenek a sportinfrastruktúránk fejlesztésére....stb.
Szerinted mi a fontos???
Joco 2011. december 05. 22:18
Én örülök ennek! Szerintem magáénak érzi a körzetét!
mettyu 2011. december 05. 19:21
"Semjén valószínűleg ezért is ragaszkodik Kalocsához, mert ez hagyományosan az ő körzete"
Na-na, kedves Origo, rendben, hogy kétszer nyert Kalocsán, de a hagyományos szót nem használnám e szókapcsolatban. Egy ejtőernyős, idepottyantott képviselő, aki akárki is lehetett volna 5 és fél évvel ezelőtt, ha a narancsos logó van a neve előtt akkor is simán nyert volna, merthogy az SZDSZ és MSZP képviselőkből (teljes joggal) elegük volt már a kalocsaiaknak és a környékén élőknek. A Semjén helyett akkor sokkal inkább már a térséget ismerő másik jelölt lett volna a jobb, ha nincs az a bizonyos ügy. A Font legalább tényleg a kiskőrösi (soltvadkerti) körzet szülötte és ismerője, ő ott otthon van és az ember az otthonáért hitelesebben tud küzdeni.
vitriolga 2011. december 05. 18:07
forza és köztem volt másik hozzászólás is. Lehetett volna vele nem egyetérteni, ehelyett a cenzúra egyszerűen törölte. Bravó!
forzakalocsa 2011. december 05. 13:59
Ennyit erről, meg a Loibl erőlködéséről a TV-ben!!!!