Visszaesés Európa autópiacán
2008. július 16.,szerda 18:51 |Sorozatban második hónapja csökkennek 8%-os ütemben az Európai Unióban az új autó értékesítések, így az első félév összesített eladásai 2008-ban 2.2%-kal múlják alul a tavalyi értéket. Az igen kedvezőtlen teljesítmény a lakossági fogyasztás erőteljes lassulására utal, melynek hátterében nyilvánvalóan a globális gazdasági bizonytalanság áll, legfőképpen a szárnyaló olaj és nyersanyagárak, valamint a felpörgő infláció. Nem minden ország piaca reagált azonban egyformán a feszültségekre, hiszen míg Magyarországon 1.4%-kal csökkentek az értékesítések, addig Franciaországban és Németországban 1.5, illetve 1%-os növekedést hozott a június hónap. A legrosszabbul a Spanyol piac teljesített, ahol 31%-ot esett az értékesített volumen, miközben Olaszország 20, az Egyesült Királyság pedig 6%-os zuhanást szenvedett el.
Érdekesség, hogy az idei első félévet összesítve vizsgálva hazánk, Észtország és Lettország kivételével minden közép-kelet európai EU országban bővült a piac.
Az európai autópiac királya továbbra is magasan a Volkswagen csoport, miután 20%-os piaci részesedést tudhat magáénak. A második helyezett PSA (Peugeot-Citroen) Csoportot pedig a General Motors követi a dobogó harmadik fokán. Az eladásokat azonban csak kevés márka tudta növelni a zsugorodó júniusi piacon, ilyen volt például a BMW és a Mazda, miközben a leggyengébben a Mitsubishi, a Toyota és a General Motors teljesített.
Forrás:Európai Autógyártók Szövetsége, portfolio.hu