Tizenkét dühös polgármester
2015. január 21.,szerda 17:24 |
A levél aláírói leszögezik, hogy „ … A Szent László hidat 11 éve adták át a forgalomnak. 73 év után ez volt az első olyan új híd a Dunán, ami nem Budapesten épült. A két térség közötti kötődés a híd megépülése óta minden területen erősödött (közlekedési, gazdasági, kulturális, családi, stb.) A mostan „díjfizetés” újra igazságtalan helyzetet teremt, hiszen az ország hídjai egyébként nem fizetősek. Ráadásul a híd közepén van Tolna megye és Bács-Kiskun megye határa, így e rövid szakasz igénybevétele csak két megyei matrica vásárlásával lehetséges.” A levél azzal folytatódik: ”Tájékoztatom Miniszter urat, hogy az érintett települések lakosságának egyöntetű véleménye, hogy átgondolatlan és rossz döntés született, ami ellen tiltakozni fog. Az útdíj rendszer bevezetéséről szóló rendelet felülvizsgálata alkalmával kérjük, szüntessék meg ezt a méltánytalanságot és az M9-es autóút legyen továbbra is ingyen használható.” – áll a levélben, amelyet Szekszárd, Tolna, Kalocsa város, valamint Bogyiszló, Nemesnádudvar, Dusnok, Fajsz, Érsekcsanád, Sükösd, Bátya, Miske és Fadd községek polgármesterei írtak alá.

Mint megtudtuk, a kormány elé kerülő előterjesztés egyik változata szerint a Szent László hidat és az M9-es autóutat igénybevevőknek a jövőben csak egyik megyére kell megváltaniuk az 5 ezer forintos megyei matricát. A kedvezőbb forgatókönyv szerint az M9-eset és a Szent László hidat kivennék a díjfizetési kötelezettség alól, de az M6-os autópálya Tolna és Baranya megyei szakaszát igénybevevőknek, tehát a pályára az M9-esről felhajtóknak attól függően, hogy melyik megye határát érintik, már meg kell vásárolniuk a megyei matricát. A díjfizetés eltörlését az is segítheti, hogy az M9-es forgalma messze elmarad más autóutak forgalmától, tehát a költségvetést kevésbé érinti érzékenyen. Azt még senki nem tudja, hogy a már megvásárolt, de a döntés után feleslegessé vált „matrica”(valójában számítógépes rendszerben rögzített jogosultság) árát hol és miként térítik vissza.
