Pata Úr elmondta, hogy az üzem alapozási munkálatait szeptemberben kezdték meg. Az előző beruházásaikhoz képest a most épülő csarnok annyiban más, hogy méretei messze meghaladják eddigi épületeikét. Már a csarnok méretei is tiszteletet parancsolóak: 20 méter széles, 50 méter hosszú és 9,8 méter belmagasságú lesz. Ugyanis ekkora tér lesz alkalmas helyet biztosítani a gépek kiszolgálására beépített, 12,5t teherbírású, szerszámmozgató darupályának, a hulladékelszállító szalagrendszernek és a hulladéktartályoknak, valamint a nagyméretű gépeknek. A technológiai berendezések négy nagyteljesítményű ZANI sajtológépet fognak kiszolgálni: egy 400t nyomóerejű, nagy asztalméretű szervóprésgépet, két 500t-ás, nagy asztalméretű sajtológépet illetve egy 630t nyomóerejű présgépet, melyek alapanyag-ellátása és hulladékkezelése is egyaránt magasan automatizált lesz.
Jelenleg megkezdett fejlesztéseiket a Magyar Suzuki Zrt. vezetősége véleményezte és azokkal egyetértett. Az új csarnok üzembe állítása elmondása szerint azért szükséges, mert az új Suzuki projekt 2012. végén, 2013. elején veszi kezdetét, ezért a Pata Kft. jelentős darabszámú alkatrész gyártására kíván felkészülni. A vevői igények felmérésével arra az eredményre jutott a Pata Kft., hogy a kereslet megnövekedett a nagyobb méretű, több elemből felépülő, összetettebb alkatrészek gyártására, a kiemelten kezelt ,,A” kategóriás biztonsági alkatrészek gyártására és alkatrészek technológiai hegesztésére. Az ügyvezető hozzátette, hogy a termelési struktúra is átalakul. A Suzuki Zrt. igényei szerint az új csarnok egyben fokozatosan kiváltaná a gyár 22 db lépéses gyártástechnológiájú, kisméretű présgépét, hiszen a jelenleg gyártott termékeik között 500-1500 gramm súlyú alkatrészek találhatóak. Az új csarnok gépkapacitása már lehetővé tenné 2000-3000 grammos alkatrészek magasan automatizált, progresszív, nagyszériás sorozatgyártását. A létrejövő új préskapacitás mellé további hegesztőrobotokat kívánnak szolgálatba állítani, így a gyár hegesztőkapacitása 2013 év első félévében újabb egy, vagy kettő további robotcellával egészülne ki. A recesszió hatása a járműgyártó iparban ugyan még érezteti hatását, de bíznak a gazdasági helyzet javulásában és fejlesztéseiknek köszönhetően a jövőben lehetővé válik a vállalat személyi állományának 15-20 fős bővítése is.
Ekkora volumenű beruházások hazánkban jellemzően nagy múltra visszatekintő, külföldi járműgyártó vállalatokhoz köthetőek, a fajszi vállalkozás unikum az iparszegmensben. Komoly döntést és egyben komoly anyagi befektetést vállal, melyről a kereskedelmi igazgató, Dr. Pata Ildikó szolgált bővebb felvilágosítással.
.jpg)
Hangsúlyosnak tartja, hogy a Pata József Gépipari Kft. mai napig családi vállalkozás. Ennek a kuriozitásnak egyik lényeges előnye a rugalmasság, hiszen a család adott helyzet fényében hozhat döntéseket meglehetősen gyorsan, hiszen nincsenek külső befektetők és tulajdonosi körök érintve a döntéshozatalban. Jelenlegi beruházásukról és annak céljairól is így született döntés. Mivel vállalatuk egy speciális piac, a járműipar számára termel, így fel sem merült bennük egy esetleges profilváltás gondolata, de a korral haladni kell, ezért szükséges a termelés modernizálása, termékpalettájuk bővítése és a ,,profilfrissítés”. Az igazgató asszony fontosnak tartotta kiemelni, hogy a beruházást saját tőkéből és pályázati forrásokból kívánják megvalósítani, mely pályázatok külön szólnak infrastrukturális (épület) és technológiai (berendezés) fejlesztésekre. A berendezésekre 2011. első félévében jelentős Európai Uniós támogatást nyertek, míg az infrastrukturális fejlesztési pályázatukat a Nemzetgazdasági Minisztérium befogadta és jelenleg elbírálás alatt áll. A beruházás összértéke megközelíti a 3 millió Euro-t, vagyis a közel 900 millió forintot. A rideg számok azonban nem tükrözik a fejlesztés valódi motivációját. Elmondása szerint a hangsúly az újításon van. Egy dinamikusan fejlődő iparág szereplői, ezért igyekeznek termékeik palettáját folyamatosan frissíteni és szélesíteni, hogy a jelenlegi alkatrészek mellett nagyobb méretű, összetettebb termékek előállítására is képes legyen a gyár, ezáltal továbbra is kiemelkedő minőséggel szolgálják ki hazai és külföldi vevőiket. Búcsúzóul egy utolsó gondolatot tett hozzá az elmondottakhoz, miszerint szívből reméli, hogy ha a jövőben a lakosságnak módjában áll majd lecserélni személygépkocsijait, akkor választásuk egy új Suzukira fog esni.
Boros Gergő
A fajszi Pata József Gépipari Kft. alapítója és ügyvezető igazgatója mára méltán lehet büszke. Évtizedek kitartó munkájával egy milliárdos nagyságrendű vállalatot épített fel és családi vállalkozása tovább építkezik – egy újabb, eddigieknél is nagyobb, fejlettebb gépcsarnok emelkedik napról napra Fajszon. Pata Úrnak van egy mondása, miszerint egyhavi alkatrésztermelésükkel el lehetne rekeszteni a Dunát. Költői túlzás lenne? Nem. 2012-re biztosan valóság. Erről és az új üzemről kérdeztük meg Pata József ügyvezetőt és lányát, a kereskedelmi igazgatót, Dr. Pata Ildikót.
Blogok
Ezt fald fel! Lajcsi szelet
Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]Mit nézzünk ma a tévében? Hétfő, február 22. – Búcsú
Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]Urbanista Szürreális termálfürdőt árulnak 390 millióért
Gombaházak, piramisok és egy hangulatos törökdúlás-festmény teszi teljessé a képet.További hírek
Humor
... tovább »
