Hatékonyabb szervezeti struktúra Kalocsa Város Önkormányzatánál – Pályázati támogatással
2015. január 21.,szerda 09:52 |
A pályázat megvalósításával az Önkormányzat a belső hivatali működést kívánta átstrukturálni, a vállalt feladatokat újragondolásával költséghatékony, szolgáltató önkormányzati működést alakítva ki. Ezek időszerűségéhez kétség sem fért, hiszen az önkormányzati rendszer átalakítása, a járási hivatalok működésének bevezetése, valamint a foktői hivatal Kalocsára kerülése 2013-tól jelentős mértékben érintette az önkormányzat korábbi szervezeti és feladatkörét. Célkitűzés volt, hogy Kalocsa Város Önkormányzata hatékonyan tudjon reagálni a megváltozott törvényi szabályozásból következő kihívásokra, és a rá háruló feladatok elvégzéséhez hatékony szervezetrendszert biztosítson.
A projekt lehetőséget adott a jelenlegi szervezet erősségeinek, hibáinak elemzésére. A megfogalmazott célkitűzéseket szem előtt tartva vizsgálták többek között a hivatal és a cégek kapcsolattartási struktúráját, az önkormányzati fenntartású intézmények irányítását, a hivatal személyi állományának létszámát, a vagyongazdálkodást, illetve mérték a lakosság hivatali munkával való elégedettségét.
Az eredmények lehetőséget adtak arra, hogy az Önkormányzat a szükséges változások tükrében tervezze meg jövőbeni feladatait, továbbá módszertani és gyakorlati támogatás révén költségcsökkentést, illetve hatékonyságnövelést érjen el. A projektnek köszönhetően többek között megalkotásra került az önkormányzat és az intézmények közötti feladatellátási rend, valamint egy új feladatjegyzék készült. Mindezek segítenek abban is, hogy a hivatali dolgozók megtalálják helyüket az új struktúrában, ami elengedhetetlen a szolgáltatások színvonalának, a lakosság elégedettségének növekedéséhez.
Ehhez kapcsolódóan a projekt ideje alatt két alkalommal került sor a lakosság körében végzett kérdőíves elégedettség felmérésre. Az elemzések mindkét alkalommal 900 lakos bevonásával készültek, és céljuk volt, hogy az itt lakók közszolgáltatásokhoz való viszonyát térképezzék fel. Mindkét felmérés alapján elmondható, hogy a helyi lakosok strukturális problémákat nem tapasztalnak, és összességében elégedettek a közszolgáltatások színvonalával.
A projekt végén a kidolgozott új megoldásokról beszámoltak azon önkormányzatok szakmai képviselőinek, akik a pályázati kiírás során támogatásban nem részesültek, továbbá az önkormányzat érintett dolgozói számára is összegezték a megvalósítás tapasztalatait.
Az ÁROP-1.A.5-2013-2013-0116 azonosító számú projekt 100%-os támogatási intenzitással, 22 millió forintból valósult meg.
