Rengeteg feladat vár az új járási hivatalokra
2012. október 08.,hétfő 12:36 |Már több mint 100 településen alá is írták a kormánymegbízottak és a polgármesterek a járási hivatalokhoz kerülő köztisztviselőkről, ingó és ingatlan vagyonról szóló átadás-átvételi megállapodásokat – írja a Baon.hu.
Mind a 19 megyében és a fővárosban is folyamatosak az egyeztetések a kormányhivatalok és az önkormányzatok között az átadandó feladatokról, még eldöntendő kérdésekről, és sorra születnek a helyi képviselő-testületek által jóváhagyott megállapodások.
A járási hivatalok januárban kezdik meg működésüket, amelyek a vidéken élőknek különösen nagy segítséget és könnyebbséget fognak jelenteni az ügyintézésben. Országszerte 175 járási és 23 kerületi hivatal kezdi meg működését a kormányhivatalok kirendeltségeként 2013. január 1-jétől. A járási hivatalok az államigazgatási ügyek intézésében nyújtanak majd segítséget az állampolgároknak.
A járási hivatalhoz kerülnek az okmányirodák, egyes gyám- és gyermekvédelmi, szociális igazgatási, családtámogatási ügyek, köznevelési feladatok, menedékjog, egyes építésigazgatási feladatok, egyéni vállalkozói tevékenység engedélyezése, egyes kommunális, állategészségügyi, vízügyi hatáskörök, a helyi védelmi bizottságok vezetése. A szabálysértési feladatok már 2012. április 15-től a kormányhivatalokhoz kerültek.
A feladatellátáshoz kapcsolódó ingó-és ingatlan vagyonra az állam ingyenes használati jogot kap az önkormányzatoktól. Ezekről a kérdésekről zajlanak most az egyeztetések.
A jegyzőktől nagyszámban átvett feladatokkal a járási hivatalok átveszik azokat a közszolgálati tisztviselőket, akik jelenleg ezeket az államigazgatási feladatokat eddig a polgármesteri hivatalokban végezték, garantálva számukra az eddigi bérüket. A következő lépés a kormányablakok számának bővítése lesz, a jelenlegi 29-ről 300-ra.
Baon
