A Balaton északi partjának egyik legszebb városában, Balatonfüreden ért véget az idén először megrendezett Közép-Európa Rally, amelyen a Qualisport színeiben versenyző Kovács-Tóth Sipos triumvirátus a 17. helyet érte el a kamionosok mezőnyében.
Ötödször indult az élről Favid Casteu (KTM), aki folyamatosan riválisára, a chielei Francisco Lopez-re (KTM) figyelt, hogy végül a 150 kilométeres szakaszt befejeztével megnyerje a Közép-Európa Rallyt, ahogy azt remélte. A nizzai születésű versenyző első győzelmét aratta a KTM csapat hivatalos motorosaként: 2 perc 58 másodperccel végzett a chilei Francisco Lopez (KTM) előtt, aki az osztrák csapatnál a 690-es kategóriában indult. A harmadik helyet az összetettben 19 perc 39 másodperccel a győztes mögött Alain Duclos (KTM) érte el. Az utolsó szakaszon is győzelmet aratott, és végül az ötödik helyen végzett Cyril Despres, a 2007-es Dakar győztese, akit a spanyol Jose Pelliecer előzött még meg a negyedik helyen.
Első alkalommal hirdették meg külön a quad kategóriát, ahol a francia Hubert Deltriau (Polaris) győzött 28 perc 52 másodperccel megelőzve honfitársát és barátját, Chirstophe Declerck-et (Yamaha), aki egyébként megnyerte az utolsó szakaszt. A harmadik pozícióban a szlovák Martin Antal (Polaris) végzett.
A Közép-Európa Rally utolsó szakasza mindent eldöntő volt az autók versenyében, ahol Carlos Sainz és Stephan Peterhansel harcolt a másodpercekkel. A motoroknál már kevésbé volt kiélezett a küzdelem, David Casteu megnyerte az első Közép-Európa Rally versenyt.
Az autóknál fantasztikus küzdelmet folytatott Carlos Sainz (VW) és Stephane Peterhansel (Mitsubishi), akik között csak 18 másodperc volt a különbség a nap rajtjánál. Miután a francia elkövetett egy apró navigációs hibát a rajt után nem sokkal, közel 1 perce hátrányba került ellenfelével szemben. A Dakar királya második helyen végzett 2 perc 1 másodperces különbséggel a korábbi Rally világbajnok mögött. A másik piros-kék harcban a fiatal német Dieter Depping (VW) bizonyult jobbnak, aki 54 másodperccel előzte meg Luc Alphand-t. utánuk Carlos Souza (VW) következik, majd a hatodik helyen a francia Bruno Saby, az első BMW-s versenyző. Philippe Gache a 8. helyet érte el közel 1 órával Sainz mögött a kétkerékmeghajtású Buggy-val.
A CER befejező szakasza sem múlt el eseménytelenül Kis Sándornak és Czeglédi Péternek: kb. 50 km-nél eltörött a bal hátsó féltengely, így a gyorsaságit hátsó hajtás nélkül, óvatos tempóban kellett teljesíteniük. Sajnos az összetett értékelésben egy helyet visszacsúsztak, így abszolútban a 13., saját géposztályukban 10., kategóriában pedig az 5. helyezést érték el, amivel a Technosport Hungary párosa lett a legeredményesebb magyar egység! (Forrás: technosport.hu)
A kamionoknál a közönség-kedvenc, Holland Hans Stacey (MAN), a 2007-es Dakar győztese 33 perc 43 másodperces előnnyel végzett az élen Wulfert Van Ginkel (Ginaf), és 53 perc 18 másodperccel a cseh Ales Loprais (Tatra) előtt.
Akik pedig bennünket a legjobban érdekeltek: a Kovács Miklós, Sipos Tamás, Tóth Tamás trió Scania kamionjukkal a 17. helyre érkezett, 3 óra 1 perc és 49 másodperces különbséggel. A fiúk így is a második legjobb időt érték el a magyar versenyzők közül, amelyhez ezúton is gratulálunk!
Képgalériánkat itt tekinthetik meg, Kovács Miki pedig reményeink szerint, napokon belül beszámol élményeiről.
elena
Első alkalommal hirdették meg külön a quad kategóriát, ahol a francia Hubert Deltriau (Polaris) győzött 28 perc 52 másodperccel megelőzve honfitársát és barátját, Chirstophe Declerck-et (Yamaha), aki egyébként megnyerte az utolsó szakaszt. A harmadik pozícióban a szlovák Martin Antal (Polaris) végzett.
A Közép-Európa Rally utolsó szakasza mindent eldöntő volt az autók versenyében, ahol Carlos Sainz és Stephan Peterhansel harcolt a másodpercekkel. A motoroknál már kevésbé volt kiélezett a küzdelem, David Casteu megnyerte az első Közép-Európa Rally versenyt.
Az autóknál fantasztikus küzdelmet folytatott Carlos Sainz (VW) és Stephane Peterhansel (Mitsubishi), akik között csak 18 másodperc volt a különbség a nap rajtjánál. Miután a francia elkövetett egy apró navigációs hibát a rajt után nem sokkal, közel 1 perce hátrányba került ellenfelével szemben. A Dakar királya második helyen végzett 2 perc 1 másodperces különbséggel a korábbi Rally világbajnok mögött. A másik piros-kék harcban a fiatal német Dieter Depping (VW) bizonyult jobbnak, aki 54 másodperccel előzte meg Luc Alphand-t. utánuk Carlos Souza (VW) következik, majd a hatodik helyen a francia Bruno Saby, az első BMW-s versenyző. Philippe Gache a 8. helyet érte el közel 1 órával Sainz mögött a kétkerékmeghajtású Buggy-val.
A CER befejező szakasza sem múlt el eseménytelenül Kis Sándornak és Czeglédi Péternek: kb. 50 km-nél eltörött a bal hátsó féltengely, így a gyorsaságit hátsó hajtás nélkül, óvatos tempóban kellett teljesíteniük. Sajnos az összetett értékelésben egy helyet visszacsúsztak, így abszolútban a 13., saját géposztályukban 10., kategóriában pedig az 5. helyezést érték el, amivel a Technosport Hungary párosa lett a legeredményesebb magyar egység! (Forrás: technosport.hu)
A kamionoknál a közönség-kedvenc, Holland Hans Stacey (MAN), a 2007-es Dakar győztese 33 perc 43 másodperces előnnyel végzett az élen Wulfert Van Ginkel (Ginaf), és 53 perc 18 másodperccel a cseh Ales Loprais (Tatra) előtt.
Akik pedig bennünket a legjobban érdekeltek: a Kovács Miklós, Sipos Tamás, Tóth Tamás trió Scania kamionjukkal a 17. helyre érkezett, 3 óra 1 perc és 49 másodperces különbséggel. A fiúk így is a második legjobb időt érték el a magyar versenyzők közül, amelyhez ezúton is gratulálunk!
Képgalériánkat itt tekinthetik meg, Kovács Miki pedig reményeink szerint, napokon belül beszámol élményeiről.
elena