Kalohírek

 

Továbbra is szeretik becsapni a vevőket

2015. október 05.,hétfő 21:14  | 
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság újabb országos ellenőrzésének eredményéből leszűrhető, hogy továbbra is elég sűrűn csapják be a vásárlókat a kiskereskedők, főként a jótállással, az akciós termékek cseréjével vagy a vásárlók könyvével kapcsolatban.
Megosztás: 

Gyakran nem megfelelő a vásárlóknak nyújtott tájékoztatás a magyarországi üzletekben, és az is jellemző, hogy a kereskedők jogsértő módon járnak el: például jogszabályba ütköző módon felirattal jelzik, hogy nem cserélnek vissza akciós terméket és nem fogadják a reklamációkat sem. Az egyik üzletben azt írták ki egy táblára, hogy az ott vásárolt terméket nem veszik vissza, nem cserélik, és nem adják vissza a pénzt sem – idézte fel a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) annak az országos ellenőrzésnek a tapasztalatait, amelyet csaknem ezer vállalkozás körében végeztek, és amelyből kiderült, minden ötödik kereskedőnél akadnak hiányosságok a jótállási jogokkal kapcsolatos tájékoztatásban.

Az előírások szerint minden termékre két év szavatosság jár, illetve kormányrendeletben meghatározott termékekre egy év kötelező jótállást kapunk. Ha a vásárolt áru elromlik vagy meghibásodik, kérhetjük a javítását, a cseréjét, illetve ha egyik sem lehetséges, akkor kérhetünk árleszállítást, végső esetben pedig elállhatunk a vásárlástól, azaz visszakérhetjük a pénzünket. Ezzel azonban nagyon kevesen vannak tisztában: az NFH felmérése szerint a fogyasztók fele például nem tudja, hogy a vásárlást követő két éven belül jogában áll a hibás árut díjmentesen megjavíttatni vagy kicseréltetni.

Tipikus félrevezető tájékoztatások:

„Akciós terméket nem cserélünk”: ebben az esetben a vállalkozás jogsértő módon jár el, mert ha egy termék meghibásodik, a kereskedőnek attól függetlenül foglalkoznia kell a fogyasztó panaszával, hogy az le volt-e értékelve vagy sem. Kivéve, ha a vevő egy olyan hiba miatt reklamál, amiért a termék le volt értékelve, és erről őt az eladó tájékoztatta.

„Készpénzt nem adunk vissza, de üzletünkben levásárolhatja”: gyakori ez a felhívás is, ami ugyancsak jogsértő, a vásárló ugyanis ilyen esetekben a termék árát is visszakérheti, nem köteles levásárolni, másikat választani helyette.

„Reklamációt három napig fogadunk el”: a fogyasztóknak joguk van ott reklamálni, ahol vásároltak, és erre nemcsak három napig, hanem a szavatossági, jótállási idő teljes időtartama alatt lehetőségük van.

„Csere csak abban az esetben, ha eredeti a csomagolás”: néhány üzlet a minőségi kifogás intézését – szabálytalanul – a termék eredeti csomagolásához, illetve a doboz meglétéhez köti, holott ez is szabálytalan.

„Jótállás csak számla/nyugta ellenében”: a jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel is érvényesíthetők, a kereskedő nem követelheti meg a jótállási jegy és nyugta egyidejű felmutatását.


Forrás: Magyar Idők

Blogok

Ezt fald fel!  Lajcsi szelet

Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]

Mit nézzünk ma a tévében?  Hétfő, február 22. – Búcsú

Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]

Urbanista  Szürreális termálfürdőt árulnak 390 millióért

Gombaházak, piramisok és egy hangulatos törökdúlás-festmény teszi teljessé a képet.

További hírek

Humor

Partneroldalak

Oldal tetejére