Január 1-től a Kormányablakokban intézhetjük az adóügyeket
2015. szeptember 29.,kedd 16:43 |A minisztériumi és hatósági szakemberekből, valamint a szakmát és a vállalkozásokat képviselő hozzáértőkből álló grémium megállapításai alapján több ponton is módosulhat a NAV szervezete – erről Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter beszélt a Magyar Időknek.
A tárcavezető tájékoztatása szerint a NAV – eddigi – központi, irányítóegysége a jövőben a nemzetgazdasági tárca berkeiben működne tovább. Ezzel párhuzamosan megszűnne a hivatal hét régiós igazgatósága: ezeknek az egységeknek a munkatársai elsősorban a megyék munkáját segíthetik majd.
A módosítások számottevően befolyásolnák a cégek és a magánszemélyek mindennapjait, hiszen ezentúl a kormányhivatalokban is működne NAV-ügyfélszolgálat. Varga hozzátette, ennek az az előnye, hogy így az adófizetőknek módjuk nyílna arra, hogy lakóhelyükhöz, székhelyükhöz közel eső helyen juthassanak érdemi adóügyi információkhoz.
Mint elmondta, a módosítások január elsején életbe is léphetnek. Az átalakítások ügyében a végső döntést a kormány hozza majd meg, a nemzetgazdasági tárca ugyanakkor már hozzálátott a szükséges jogszabályok előkészítéséhez.
Varga Mihály arról is beszélt: elképzelhető, hogy a NAV a jelenlegi 23 ezres létszám helyett a későbbiekben kisebb állománnyal működik majd.