Építési egyeztetőfórum
2008. április 10.,csütörtök 21:14 |
Lezsák Sándor, a lakiteleki választókörzet egyéni országgyűlési képviselője, az Országgyűlés alelnöke újabb útépítési egyeztetőfórumot kezdeményezett, ezúttal M8-csoport néven.
Az M8 tervezett nyomvonalán élők országgyűlési képviselői, megyei elnökei és polgármesterei az útépítő szakmai képviselőitől azt a tájékoztatást kapták, hogy a Dunavecse - Kecskemét szakaszon a környezetvédelmi engedély kiadása a Kiskunsági Nemzeti Park környezetvédelmi aggályai miatt meghiúsulni látszik. Az M8-as autópálya kisajátítási, régészeti munkálatai 2010-ben kezdődhetnek a Dunavecse - Kecskemét szakaszon.
A széleskörű egyeztetésen, melyen jelen volt Bács-Kiskun megye elnöke, Bányai Gábor, Nyitrai András, Kecskemét egyéni országgyűlési képviselője, Szolnok megye első embere, Fejér Andor, valamint Horváth Zsolt és Ékes József veszprémi és Veszprém megyei országgyűlési képviselők, továbbá Szolnok alpolgármestere és Nagykőrös polgármestere is, a szakmai meghívottakat a tervező útépítő mérnökök, illetve a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztési Zrt. mérnökei képviselték
Bányai Gábor köszöntőjében elmondta, bizakodva várja a startpisztoly eldördültét, mert Bács-Kiskunnak úgy kellenek a jó minőségű utak, mint éhezőnek a falat kenyér. Az elnök azt is kifejtette, hogy nyomvonalvitákban nem kíván állást foglalni, mert nem szakembere az útépítésnek, ezt a kérdést a helyiek akaratára és a szakmabeliek tudására bízza. „Bízunk az egyszámjegyű utak megépítésében, de itt is elmondom, hogy a kettő-, három-, „négyszámjegyű” utakat sem szabad magukra hagyni, mert ez a hozzáállás áldatlan állapotokat, halálutak sorát szüli a megyében” – hangsúlyozta az elnök.
Bányai Gábort követően a tervezőmérnökök, illetve a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. képviselői ismertették az engedélyeztetési eljárás alatt álló útszakaszok problémás helyszíneit, amik főleg a Kiskunsági Nemzeti Park területeit átszelő útszakaszokon találhatók. „Nehézségekkel terhelt szakasz a Dunavecse - Kecskemét útvonal, míg a Kecskemét-Szolnok táv egyelőre problémamentesnek látszik.” – összegezte beszámolóját a tervezőmérnök-csapat egyik tagja, majd Nyitrai András kérdésére válaszolva azt is elmondta, hogy költséghatékonysági és tervezési szempontok miatt nem lehet azt megoldani, hogy az 52-es főúton építsék meg az M8-as autópályát.
Fejér Andor, Szolnok megye első embere szerint Szolnok megyének „minél hamarabb, annál jobb” az M8-as, mert Szolnok és környéke így is jelentős kapacitásproblémákkal küszködik, és a helyiek, valamint a helyi gazdasági élet régóta vár egy, a megyét átszelő autópályára.
Bányai Gábor az egyeztetés végén arra kérte az autópályaépítő-mérnököket, hogy adjanak át egy konkrét és tételes listát, mely tartalmazza a feszültségkócokat a tervezésben, mert ennek birtokában az érintett megyék közgyűlései együttesen tudnak részt venni a megoldáskeresésben, illetve a megyék közös felterjesztésekkel élhetnek a gazdasági és közlekedési miniszterhez.
Továbbá bejelentette, hogy az M8-as út által érintett települések országgyűlési képviselőivel közös találkozót kér az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi, Vízügyi Főfelügyelőség Igazgatójánál, hogy eloszlassák a környezetvédők aggályait, és minél előbb elkezdődhessen az M8-as autópálya engedélyeztetése és építése.
Az M8-munkacsoport következő ülésére az út által érintett Kunadacs - Kerekegyháza térségben kerül sor, ahová a szervezők elhívják a Környezetvédelmi Minisztérium, az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi, Vízügyi Főfelügyelőség és a Kiskunsági Nemzeti Park képviselőit is.
Forrás:BMKÖ sajtótitkársága
A széleskörű egyeztetésen, melyen jelen volt Bács-Kiskun megye elnöke, Bányai Gábor, Nyitrai András, Kecskemét egyéni országgyűlési képviselője, Szolnok megye első embere, Fejér Andor, valamint Horváth Zsolt és Ékes József veszprémi és Veszprém megyei országgyűlési képviselők, továbbá Szolnok alpolgármestere és Nagykőrös polgármestere is, a szakmai meghívottakat a tervező útépítő mérnökök, illetve a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztési Zrt. mérnökei képviselték
Bányai Gábor köszöntőjében elmondta, bizakodva várja a startpisztoly eldördültét, mert Bács-Kiskunnak úgy kellenek a jó minőségű utak, mint éhezőnek a falat kenyér. Az elnök azt is kifejtette, hogy nyomvonalvitákban nem kíván állást foglalni, mert nem szakembere az útépítésnek, ezt a kérdést a helyiek akaratára és a szakmabeliek tudására bízza. „Bízunk az egyszámjegyű utak megépítésében, de itt is elmondom, hogy a kettő-, három-, „négyszámjegyű” utakat sem szabad magukra hagyni, mert ez a hozzáállás áldatlan állapotokat, halálutak sorát szüli a megyében” – hangsúlyozta az elnök.
Bányai Gábort követően a tervezőmérnökök, illetve a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. képviselői ismertették az engedélyeztetési eljárás alatt álló útszakaszok problémás helyszíneit, amik főleg a Kiskunsági Nemzeti Park területeit átszelő útszakaszokon találhatók. „Nehézségekkel terhelt szakasz a Dunavecse - Kecskemét útvonal, míg a Kecskemét-Szolnok táv egyelőre problémamentesnek látszik.” – összegezte beszámolóját a tervezőmérnök-csapat egyik tagja, majd Nyitrai András kérdésére válaszolva azt is elmondta, hogy költséghatékonysági és tervezési szempontok miatt nem lehet azt megoldani, hogy az 52-es főúton építsék meg az M8-as autópályát.
Fejér Andor, Szolnok megye első embere szerint Szolnok megyének „minél hamarabb, annál jobb” az M8-as, mert Szolnok és környéke így is jelentős kapacitásproblémákkal küszködik, és a helyiek, valamint a helyi gazdasági élet régóta vár egy, a megyét átszelő autópályára.
Bányai Gábor az egyeztetés végén arra kérte az autópályaépítő-mérnököket, hogy adjanak át egy konkrét és tételes listát, mely tartalmazza a feszültségkócokat a tervezésben, mert ennek birtokában az érintett megyék közgyűlései együttesen tudnak részt venni a megoldáskeresésben, illetve a megyék közös felterjesztésekkel élhetnek a gazdasági és közlekedési miniszterhez.
Továbbá bejelentette, hogy az M8-as út által érintett települések országgyűlési képviselőivel közös találkozót kér az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi, Vízügyi Főfelügyelőség Igazgatójánál, hogy eloszlassák a környezetvédők aggályait, és minél előbb elkezdődhessen az M8-as autópálya engedélyeztetése és építése.
Az M8-munkacsoport következő ülésére az út által érintett Kunadacs - Kerekegyháza térségben kerül sor, ahová a szervezők elhívják a Környezetvédelmi Minisztérium, az Országos Környezetvédelmi, Természetvédelmi, Vízügyi Főfelügyelőség és a Kiskunsági Nemzeti Park képviselőit is.
Forrás:BMKÖ sajtótitkársága