Kalohírek

 

Tovább bővül Kalocsa kerékpárút hálózata

2011. május 23.,hétfő 16:00  |    (3)
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-alföldi Operatív Programjának támogatásával több kilométernyi kerékpárúttal bővül Kalocsa. Az építési munkálatok az Alkotmány utca, a Tóth Mike utca, a Mátyás király utca, valamint az Ecetgyár utca – Esze Tamás utca – Szent István király út egyes szakaszait fogják érinteni. A projekt pénteki nyitórendezvényén Simon Zoltán alpolgármester mellett az önkormányzat városfejlesztési csoportvezetője, Boromissza Viktor, valamint a kivitelező Soltút Kft. képviselője is beszélt a beruházásról.
Megosztás: 

Szólj hozzá!



A projektnyitó rendezvényen Simon Zoltán alpolgármester köszöntötte az egybegyűlteket, majd örömét fejezte ki a kerékpárút-hálózat újabb szakaszának megépítésével kapcsoltban. Hangsúlyozta, hogy ezzel a beruházással a kertvárosi városrészben található utakon is biztonságos és nem utolsó sorban egészséges közlekedést kívánnak teremteni a város lakóinak.

A szót ezután az önkormányzat városfejlesztési csoportvezetője, Boromissza Viktor vette át, aki a kerékpárút-hálózat fejlesztésével kapcsolatos előkészületeket és műszaki tartalmat ismertette az egybegyűltekkel.
- Mindenki számára közismert, hogy Kalocsa városában hosszú, egybefüggő kerékpárút-hálózat épült ki a korábbiakban. Ehhez az összesen 19 kilóméretnyi kül- és belterületi hálózathoz szervesen kapcsolódik a szóban forgó projekt keretében megvalósuló fejlesztés, ami a Tóth Mike utca, a Mátyás király utca, az Alkotmány utca, az Ecetgyár utca, az Esze Tamás utca, és a Szent István király út szakaszait érinti.

Beszámolt arról is, hogy a projekt összköltsége bruttó 94.655.602,- Ft, melyből az Új Magyarország Fejlesztési Terv Dél-alföldi Operatív Programon keresztül 77.118.360 forintot nyert Kalocsa Város Önkormányzata kerékpárforgalmi hálózat fejlesztésére.

A támogatási szerződés megkötését követően kezdték meg a közbeszerzés lebonyolítójának, illetve a műszaki ellenőrnek a kiválasztását, melyek után 2011. március 21-én került sor a kiviteli vállalkozási szerződés megkötésre a Soltút Kft.-vel, összesen bruttó 87.749.511 forintos összeggel. Ez 2 millió forint tartalék keretet is tartalmaz, az előre nem várható és műszakilag felmerülő többletköltségek finanszírozására. Valamint további 750 000 forint költséget tartalmaz facsemeték ültetésére, hiszen a kerékpárút nyomvonala mentén több mint 50 fa kerül kivágásra, melyek pótlásáról azonban a kivitelező gondoskodik, aki a kivágott fákon túl 100 facsemetét fog elültetni, 23 fa pedig átültetésre kerül majd.



Boromissza Viktor ezután a projekt részletes műszaki tartalmát ismertette, több szakaszra felosztva az épülő kerékpárút-hálózatot.
- A Szabó József utca és Mátyás király utca közötti szakaszon egy kétirányú egyoldali kerékpárút lesz,
míg a Mátyás király utcától az Ecetgyár utcáig egy elválasztás nélküli gyalogos- és kerékpárút fog létesülni, ahol a meglévő járdához fogunk hozzáépíteni.
A Mátyás király utcai szakasz a Tóth Mike utcai csomóponthoz fog csatlakozni - itt egy elválasztás nélküli kerékpárút szakasz fog épülni - majd egészen a Mátyás király utcai hídig tart, ahol csatlakozik az Alkotmány utcához. Ezen a szakaszon a Vajas csatorna partján már korábban kialakított sétány vonalvezetését követve, azzal párhuzamosan fog haladni egy kétirányú egyoldali kerékpárút egészen a Munkácsy utcáig, ahol áttérünk az úttest bal oldalára.
Innen fog a gyalog- és kerékpárút becsatlakozni a már meglévő Foktői úti kerékpárútba.
Az Ecetgyár utcai szakaszon már egy meglévő kerékpárút található, melynek végpontja a híd előtt van. Innen folytatódna a projekt, oly módon, hogy a híd konzolos kiszélesítésével átvezetnénk a kerékpáros forgalmat, majd a Híd utcai körforgalmi csomópontot megkerülnénk és az Ecetgyár és az Esze Tamás utcán folytatnánk tovább az építést. A körforgalom után pedig egészen a Tomori utcai csomópontig egy különálló kerékpárút fog létesülni.
A Tomori utcai csomópontnál át fogunk térni az út bal oldalára és a járda mellett párhuzamosan haladva szintén egy önálló kerékpáros létesítményt fogunk kialakítani, majd ráfordulunk a Szent István király úti szakaszra, ahol szintén a meglévő járda mellett fog párhuzamosan haladni egy különálló kerékpárút, amely csatlakozik a Szentháromság térhez – zárta a tervezett nyomvonal ismertetését a szakember.

A projektnyitó rendezvény végén Istlstekker Tibor, a Soltút Kft. képviselője arról biztosította a megjelenteket, hogy a saját, az önkormányzat, illetve a lakosság megelégedésére mindenféleképpen első osztályú minőségben kívánják elvégezni a munkálatokat.

A kivitelezési munkálatok befejezési határideje 2011. szeptember 15., míg a projekt lezárásának végleges határideje 2011. szeptember 30.
A megépülő kerékpárút hossza összesen 2081 folyóméter lesz, mellyel a teljes kalocsai kül- és belterületi kerékpárút-hálózat közel 21 km-re fog bővülni.


Hozzászólások

Pelikán 2011. június 07. 12:14

Úgy látszik, az előttem szóló leho50 nevű írogatót nem zavarta meg az az apróság, hogy ezt a kerékpárút projektet még az előző városvezetés indította el. Szerintem is felesleges pénzszórás volt, de már olyan stádiumban volt a pályázat, hogy nem volt visszaút. Ezért kellett kényszerűen kivágatni 57 fát a Tóth Mike és a Mátyás kiráy utcákban. Persze kellenek a kerékpárutak, de ezekre a helyszínekre teljesen feleslegesek voltak.

leho50 2011. június 06. 17:51

Írtam egy nem nyúlfarknyi véleményt erről a pénzszórós projektről, de úgy látszik azt nem szabad , mert már másodszor nem tudtam elküldeni.
Úgy látom aki ezt már megint kitalálta még nem ébredt fel és nem tudja, hogy már nem Gyurcsány kormány van
hatalmon. A felesleges pénzszórásnak vége. Mert ez az!!!!!

leho50 2011. június 03. 22:44

Igen van hozzászólás. Nem is kevés.

Szólj hozzá!

Blogok

Ezt fald fel!  Lajcsi szelet

Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]

Mit nézzünk ma a tévében?  Hétfő, február 22. – Búcsú

Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]