Nagyüzem, sürgősségi napirendekkel – Tizenöt napirendi pont a testület előtt
2014. december 12.,péntek 16:10 |A napirendek között, persze, szerepelt jó néhány, meglepetést vagy vitát ki nem váltó kérdés is.
Így törvényi kötelezettségnek eleget téve költségvetés-módosításról döntöttek, erre ugyanis negyedévente szükség van. Az előterjesztésben foglaltakat vita és ellenszavazat, illetve tartózkodás nélkül elfogadta a testület jelen lévő 11 tagja – dr. Fivig Géza távollétében.
A korábbi testületi ülésen már szó esett Foktő különválásáról, most ennek Kalocsára háruló adminisztratív teendőit végezte el a testület, szintén egyhangú döntéssel. Pontosabban döntésekkel, mivel ehhez az önkormányzati SZMSZ-t rendelettel, a Polgármesteri Hivatal SZMSZ-ét, illetve alapító okiratát és a korábbi jogviszonyt megszüntető megállapodás megkötéséről pedig határozattal, összesen négy szavazással kellett dönteni.
Szintén nem okozott izgalmakat a város három Kft-jével, a Parkgondozó Kft.-vel, a Vagyonhasznosító Kft.-vel, illetve a Menza Kft.-vel történő támogatási szerződések elfogadása. A cégekkel évente új szerződést kell kötni az általuk végzett közfeladatok ellátásával és az ennek ellentételezéseként adott önkormányzati támogatásokkal kapcsolatban, ezért a polgármester a törvényes ellátás érdekében javasolta az előterjesztésben foglaltakat elfogadni.
A kérdések és javaslatok elmaradása után itt is minden egyes döntés 11 igen szavazatot kapott. A Vagyonhasznosító Kft. esetében ez három szavazást jelentett, mivel ott külön kellett dönteni az intézmények üzemeltetésével, illetve a gyógyfürdővel kapcsolatos szerződések ügyében, illetve szavazni kellett a cég jövő évi üzleti tervének elfogadásáról is.
Az óvodai csoport-keretszámoktól való eltérés engedélyezéséről is döntöttek. Az ovik részéről merült föl az igény, hogy a törvényben kitűzöttől, illetve a korábbitól fölfelé való eltérést engedélyezze az önkormányzat, hogy a jelentkezőket maradéktalanul el tudják helyezni, ami örömteli fejlemény, hiszen a gyerekszám előzőleg hosszú időn át csökkent.
Az önkormányzatnak a pénzügyek kezelésére pénzintézetet kell választania, illetve a működéshez biztosítandó százmilliós hitelkeretet kell igényelnie. Ezzel kapcsolatban korábban kiírtak egy pályázatot, amelyre három beadvány érkezett. Ezek között azonban egy sem felelt meg a kiírásban foglaltaknak, tehát formai hiba miatt el kellett utasítani őket – tájékoztatott az előterjesztést ismertető polgármester, aki javasolta, hogy a jelenleg szerződött OTP-vel hosszabítsunk szerződést, a 2016. évet illetően pedig szeptember 30-ig új pályázat kerüljön kiírásra. A javaslatot a pénzügyi bizottság tárgyalta, és azt elfogadásra javasolta. Eredmény: 11 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül.
A következőkben – törvényi kötelezettségnek eleget téve – a polgármester beszámolót adott az önkormányzat pénzügyi helyzetéről, amely rendkívüli lépések meghozatalát teszi szükségessé. Mivel ez a pont a hátralévő napirendek mindegyikével összefügg, ezért vele külön cikkben foglalkozunk majd hamarosan.
Szó lesz a fölújítás előtt álló Népművészeti Ház előnytelen bérbeadásáról, több önkormányzati ingatlanelem értékesítéséről, illetve bérbeadásáról és más trükkökről. Mindezekről sürgősséggel tárgyalta a testület, és már az összhang sem volt teljes.
A rendes napirend során az említetteken kívül döntés született még egy, a tervezett távhő-beruházással kapcsolatos fejleményről. Lényegében borult az asztal, a pénzügyi és szervezeti háttér tekintetében minden másképp lesz – ha lesz. Pedig jó lenne, mert abban az ügy minden szereplője egyetért, hogy Kalocsa jól járna vele. Szóval, ez a sztori is megér egy majd cikket, miután kicsit körülszimatoltunk.
Szintén külön cikkben foglalkozunk majd az ülésen fölvetődött legrövidebb témával: Napirenden túl, az „egyebek” tárgykörében Simon Zoltán tett föl kérdést dr. Bálint József polgármesternek.
Egy pillanatra megfagyott a levegő.
A folytatással hamarosan jelentkezünk!