A rendezvényen idén is tartott bemutatót Bessenyei Péter műrepülő világbajnok, Nádas Tamás műrepülő, valamint Csehországból érkezett egy L-29 Delphin típusú vadászgép is, amellyel - Európában először utasok is repülhettek. De e mellett itt volt Vári Gyula Yak 52-es sportgépével, valamint Szabó Topi Zoltán Corvus gépével, akik a rossz idő ellenére többször a magasba emelkedtek.
Az EuropAirventure 2008 sztárpilótái
Gyulai Eszter: nemcsak megjelenésével hívja fel magára a figyelmet, hanem foglalkozásával is, ugyanis kapitányként szolgál a Malév Boeing–737-es repülőgépein. Jelenleg egyetlen női pilóta a 170 férfi között. Az új generációs Boeingek jelenleg a csúcstechnikát képviselik, Eszter tehát büszke lehet a teljesítményére. „A repülést ugyanúgy imádhatja egy nő is, mint egy férfi, ugyanúgy lehet a szenvedélye. Sem fizikailag, sem idegileg nem megterhelőbb egy nő számára. Az értelmi képessége pedig még egy szőke pilótanőnek sem kisebb, mint egy férfié. Komolyra fordítva a szót: ez egy férfiasnak elkönyvelt szakma, amelyben egy nő is ugyanúgy meg tudja állni a helyét” – mondta portálunknak a kalocsai születésű repülőgép-kapitány.
Bessenyei Péter: tizenöt éves kora óta repül, huszonkét éve hivatásos pilóta. Különböző repülőgép-típusokon eddig 7000 órát töltött a levegőben. Húsz éves korában indult első versenyén egy vitorlázógéppel, ahol második lett. Első nemzetközi motoros műrepülő versenyén 1982-ben az Osztrák Nemzeti Bajnokságon minden versenyszámot megnyert. Ettől kezdve minden világ- és kontinens-bajnokságon a legeredményesebb magyar pilóta. Tízszeres magyar nemzeti bajnok Tizennyolc alkalommal az \\\"Év Sportolója\\\" motoros műrepülésben, sporteredményei elismeréseként Göncz Árpád Köztársasági Elnöki Aranyéremmel tüntette ki, valamint a Nemzetközi Repülőszövetségtől megkapta a Paul Tissandier-diplomát.
Nádas Tamás: mintegy tíz éve repül, körülbelül ezer órát töltött a levegőben, melyből ötszázat fejjel lefelé. Műrepülő, tagja a Magyar Műrepülő Válogatottnak is, mely keretében már több világversenyen is részt vett, ahol jó helyezéseket ért el. Jelenleg Extra 300LP típusú géppel repül, amellyel eddig 22 órát töltött a levegőben. A repülő a maga kategóriájában egy „forma 1-es autó”, az EXTRA egyik legmodernebb gépe, 300 lóerős, 600 kg az önsúlya.
Szabó „Topi” Zoltán: 1988-tól a kecskeméti légibázis pilótája, világbajnok vadászgép-pilóta. Szabó Zoltán százados 2003-ban az angliai Fairfordban megrendezett Royal International Air Tattoo-n (RIAT) MiG-29B vadászgépével bemutatott programmal elnyerte az abszolút kategória díjat. Az angliai airshow a világ egyik legnagyobb katonai repülőnapja, ahol a bemutatott programokat különböző kategóriák alapján egy tizenegy fős szakmai zsűri díjazza. Szabó Zoltán százados a The FRIAT \\\'As The Crow Flies\\\' Trophy díjat, az abszolút kategória díját nyerte el. Pályafutása során repült a következő típusokon: L–39, MiG–21 MF, MiG–21 BISZ, MiG–21 UM, MiG–29, Hawk, F–14, F–16.
Vári Gyula: 1998. az első világsiker éve, ekkor győzött az angliai Fairfordban rendezett Royal International Air Tattoo abszolút kategóriájában. Ezt a teljesítményét a következő évben megismételte, egyúttal elnyerte az egy és kétüléses vadászrepülőgép kategóriában a legjobb bemutatóért járó díjat is. 2001-ben Cottesmore-ban harmadszor is győzött a Royal International Air Tattoo abszolút kategóriájában, és elnyerte a Lockhead-Martin cég által felajánlott „Cannestra Trophy” díjat is. 2002. novemberétől a Magyar Repülő Szövetség elnöke. Pályafutása során az alábbi típusokon repült: L-29 „Delfin”, L-39 C „Albatros”, MIG-21 F13, MIG-21 MF, MIG-21 UM, MIG-29 B, MIG-29 UB, JAK-52, JAK-18, Zlin-142, Cessna 150, Cessna 170.
Gyulai Eszter: nemcsak megjelenésével hívja fel magára a figyelmet, hanem foglalkozásával is, ugyanis kapitányként szolgál a Malév Boeing–737-es repülőgépein. Jelenleg egyetlen női pilóta a 170 férfi között. Az új generációs Boeingek jelenleg a csúcstechnikát képviselik, Eszter tehát büszke lehet a teljesítményére. „A repülést ugyanúgy imádhatja egy nő is, mint egy férfi, ugyanúgy lehet a szenvedélye. Sem fizikailag, sem idegileg nem megterhelőbb egy nő számára. Az értelmi képessége pedig még egy szőke pilótanőnek sem kisebb, mint egy férfié. Komolyra fordítva a szót: ez egy férfiasnak elkönyvelt szakma, amelyben egy nő is ugyanúgy meg tudja állni a helyét” – mondta portálunknak a kalocsai születésű repülőgép-kapitány.
Bessenyei Péter: tizenöt éves kora óta repül, huszonkét éve hivatásos pilóta. Különböző repülőgép-típusokon eddig 7000 órát töltött a levegőben. Húsz éves korában indult első versenyén egy vitorlázógéppel, ahol második lett. Első nemzetközi motoros műrepülő versenyén 1982-ben az Osztrák Nemzeti Bajnokságon minden versenyszámot megnyert. Ettől kezdve minden világ- és kontinens-bajnokságon a legeredményesebb magyar pilóta. Tízszeres magyar nemzeti bajnok Tizennyolc alkalommal az \\\"Év Sportolója\\\" motoros műrepülésben, sporteredményei elismeréseként Göncz Árpád Köztársasági Elnöki Aranyéremmel tüntette ki, valamint a Nemzetközi Repülőszövetségtől megkapta a Paul Tissandier-diplomát.
Nádas Tamás: mintegy tíz éve repül, körülbelül ezer órát töltött a levegőben, melyből ötszázat fejjel lefelé. Műrepülő, tagja a Magyar Műrepülő Válogatottnak is, mely keretében már több világversenyen is részt vett, ahol jó helyezéseket ért el. Jelenleg Extra 300LP típusú géppel repül, amellyel eddig 22 órát töltött a levegőben. A repülő a maga kategóriájában egy „forma 1-es autó”, az EXTRA egyik legmodernebb gépe, 300 lóerős, 600 kg az önsúlya.
Szabó „Topi” Zoltán: 1988-tól a kecskeméti légibázis pilótája, világbajnok vadászgép-pilóta. Szabó Zoltán százados 2003-ban az angliai Fairfordban megrendezett Royal International Air Tattoo-n (RIAT) MiG-29B vadászgépével bemutatott programmal elnyerte az abszolút kategória díjat. Az angliai airshow a világ egyik legnagyobb katonai repülőnapja, ahol a bemutatott programokat különböző kategóriák alapján egy tizenegy fős szakmai zsűri díjazza. Szabó Zoltán százados a The FRIAT \\\'As The Crow Flies\\\' Trophy díjat, az abszolút kategória díját nyerte el. Pályafutása során repült a következő típusokon: L–39, MiG–21 MF, MiG–21 BISZ, MiG–21 UM, MiG–29, Hawk, F–14, F–16.
Vári Gyula: 1998. az első világsiker éve, ekkor győzött az angliai Fairfordban rendezett Royal International Air Tattoo abszolút kategóriájában. Ezt a teljesítményét a következő évben megismételte, egyúttal elnyerte az egy és kétüléses vadászrepülőgép kategóriában a legjobb bemutatóért járó díjat is. 2001-ben Cottesmore-ban harmadszor is győzött a Royal International Air Tattoo abszolút kategóriájában, és elnyerte a Lockhead-Martin cég által felajánlott „Cannestra Trophy” díjat is. 2002. novemberétől a Magyar Repülő Szövetség elnöke. Pályafutása során az alábbi típusokon repült: L-29 „Delfin”, L-39 C „Albatros”, MIG-21 F13, MIG-21 MF, MIG-21 UM, MIG-29 B, MIG-29 UB, JAK-52, JAK-18, Zlin-142, Cessna 150, Cessna 170.