Kalohírek

 

Dakar 2008

2007. december 22.,szombat 11:54  |   
Csütörtök kora délután szinte forgalmi dugót okozott Kalocsa Fő utcáján egy gyönyörű szép, sárga-kék kamion. Az apropót Kovács Miki, Sipos Tamás és Tóth Tamás bevonulása adta, akik a Klub 502 elé beparkolták a Scania T4 -et.
Megosztás: 

Csütörtök kora délután szinte forgalmi dugót okozott Kalocsa Fő utcáján egy gyönyörű szép, sárga-kék kamion. Az apropót Kovács Miki, Sipos Tamás és Tóth Tamás bevonulása adta, akik a Klub 502 elé beparkolták a Scania T4gyet. S mire ez a nagy felhajtás? - kérdezhetnék. Hát, arra, hogy Mikiék jövőre a jubileuminak is tekinthető 30. Dakar ralin indulnak. A 30. Dakar-rali során a versenygépek 9273 km-t tesznek meg, ebből 5736 km a gyorsasági szakasz. A rajtceremóniát január 5-én Lisszabonban tartják, majd következik négy marokkói szakasz, kilenc nap Mauritániában (egy szünnappal) és kettő Szenegálban, ahol január 20-án ér véget a verseny. Az indulás előtt Mikiék Kalocsán is bemutatták a kamionjukat, s az Irigy Mirigy oszlopos tagjával, Sipos Tamással és a szerelő Tóth Tamással kiegészült csapatot. Az egész délutánt az érdeklődőknek és a helyi médiának szánták ők hárman. Fényképezőgépek csattogtak, pózoltak hivatásos fotósoknak és járókelőknek egyaránt, interjúkat adtak, volt rádiós nyilatkozat, Tv-s interjú, szóval sűrű volt a fiúk délutánja. Jómagam is az 502-ben beszélgettem Kovács Mikivel, aki a benedeki, szinte már világhírű Qualitrans Kft. társtulajdonosa.

- Először is azt szeretném megkérdezni, hányan és kik vagytok a csapatban?
- Tizenöten vagyunk, van két szerviz kamionunk, egy versenyautónk, a Czeglédi - Kiss páros autója és a mi Scania kamionunk, amellyel jómagam, Kovács Miklós, Sipos Tamás és a szerelőnk Tóth Tamás fog versenyezni. Először a motorosok indulnak, utána újdonságként a quadok, majd a személyautók és legutoljára mi a T4-es teherautósok, a kamionosok. A mi kamionunkban hárman ülünk, Sipos Tomi lesz a navigátorom, Tóth Tamás pedig aki építette a kamiont is, ő lesz felelős a technika megfelelő szinten tartásáért. Ő az aki tudja, mi volt a hibája az aznapi verseny alatt, s amíg mi a Sipos Tomival sátrat bontunk és alszunk, addig Ő szereli a gépet. Neki ugye menet közben van módja a pihenésre, amíg én vezetek, a Sipos Tomi pedig navigál.
- Ha jól értem, Te vezeted le az egész majd tízezer kilométert? Most fogod először ezt megtenni?
- Igen, természetesen én vezetek végig, s remélem végig. Nem most vezetem le a távot először, az idei a második részvételem lesz. Voltam már kétszer, tavaly egy szerviz kamiont vezettem. Két hónapja voltunk Marokkóban, ott edzettünk, gyakoroltunk, ez a Dakar futam is ugyanazon az útvonalon fog menni.
- Az interneten olvastam, hogy Malit elkerülitek a háborús helyzet miatt. Lesz még több ország is, ahova nem mehettek?
- Az én meglátásom szerint ez a pénzről szól. A szervezők azokba az országokba engedtetik be a versenyt, akikkel meg tudnak egyezni, s ha egy ország nem tud fizetni, akkor oda nem megyünk be. Viszont az egész verseny alatt nagyon vigyáznak ránk, még katonák is figyelik a mozgásunkat a műholdas nyomkövető és a helikopterek mellett.
- Nem félsz?
-
Nem mondom, hogy nem félek, de ez is egy kihívás számomra. Egyedül a homoktól félek, ami pillanatról pillanatra változik. A nagy homokdűnéktől, azoktól lehet is tartani, hiszen van, amelyik 30-40méter magas.
- Kívülállóként azt gondolja az ember, hogy a legnagyobb autók a legbiztonságosabbak.
- De azokkal lehet a legnagyobbat is esni. A sebesség az, amelyikkel korlátozások vannak, természetesen a mi érdekünkben. Százötven km-ben határozták meg a felső kilométer határunkat. A személyautóknak a végtelenség. A kamionokkal is lehetne gyorsabban menni, de nincs értelme, mert csak a gép sérülne meg.
- Melyik a legnehezebb etap?
-
Ez a sivatagi a legnehezebb. Ami még idegőrlő, az a „teve füves” rész, amit úgy kell elképzelni, hogy bizonyos távonként vannak kisebb-nagyobb fűcsomók, amelyeket ugye a tevék lelegelnek, de amelyeken folyamatosan mozog a homok és nem mindig látszanak. Veszélyes ezekre megérkezni egy százötvenes tempóval is.
- Hogy gondolod, végig tudtok menni, végig tudjátok csinálni a távot?
- Úgy érzem, ha nem lesznek technikai hibáink, és nem szúrunk el valamit, akkor végigmegyünk! Nagyon sok múlik a sofőr vezetői stílusán. És persze a fizikai állóképességünkön. És nem utolsó sorban a technikai hátterünkön.
Köszönöm szépen az interjút és sok sikert a versenyhez!

elena

Blogok

Ezt fald fel!  Lajcsi szelet

Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]

Mit nézzünk ma a tévében?  Hétfő, február 22. – Búcsú

Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]