Kalohírek

 

Gerendai Károly az év üzletembere

2009. január 27.,kedd 16:57  | 
2008-ban Az év üzletembere Gerendai Károly, a Sziget Kft. ügyvezető igazgatója, a Példakép Esztergályos Jenő, az Apáczai Kiadó Kft. ügyvezető igazgatója lett. A Merész újító Losonczi Áron, a Litracon Bt. tulajdonosa, a fényáteresztő beton feltalálója, a Jövő ígérete Sándor Szandra, a Nanushka designer márka tervező-ügyvezetője lett – jelentették be vasárnap éjjel, az Ernst & Young immár hatodik alkalommal rendezett díjátadó gáláján.
Megosztás: 

Az év üzletembere díjat Gerendai Károly előtt Jaksity György (2007), Bojár Gábor (2006), Demján Sándor (2005), Dr. Kürti Sándor (2004) és Dr. Csányi Sándor (2003) vehette át.

„A paprika és a pálinka után 1993-ban egy új hungarikum született. A Sziget Fesztivál alakítja és növeli a hazai piac ismertségét, új lehetőségeket teremtve az itteni művészvilág számára. Gerendai Károly üzleti vállalkozásai és tevékenysége meghatározó tényezője az itthoni turizmusnak, Magyarország nemzetközi ismertségének és pozitív megítélésének.” - indokolta döntését a független bíráló bizottság, melynek elnöke a tavalyi nyertes, Jaksity György volt.

A plakátragasztóként és turnémenedzserként kezdő Gerendai karrierjének meghatározó pontja 1993-ban volt, amikor Müller Péter Sziámival és Szekfű Balázzsal létrehozta az első Sziget Fesztivált. Az ötlet megvalósítói olyan nemzetközi ifjúsági találkozót akartak szervezni, ahol mérsékelt áron biztosítottak a kulturális szabadidős programok. Az első fesztivál 26 millió forintos költségvetéssel, két színpadon, kétszáz koncerttel, nyolcvan filmmel és negyven színházi produkcióval indult, és több mint 43 ezer látogatót vonzott. Mára a Sziget Fesztivál Európa egyik legismertebb ifjúsági kulturális rendezvénye, évente közel 60 programhelyszínnel és 400 000 látogatóval.

A fesztivál éves szervezésére alapított Sziget Kft. nevét számos egyéb rendezvény is fémjelezi, ilyen például a Ferencvárosi Ünnepi Játékok, az Európa Nap, a Zene Ünnepe, a Wanted Fesztivál, a Sport Sziget, a Budapest Parádé, az olaszországi, franciaországi és hollandiai Magyar Kulturális Évad, a VOLT Fesztivál és a Balaton Sound.

A kreatív üzletemberként ismert Gerendai Károly az elmúlt 10 évben számos egyéb üzleti projektbe is belevágott – áll a Sziget Kft. közleményében. Alapítója és kiadója a Wanted, majd WAN2 magazinnak, 2002-ben megnyitotta a Kultiplex Művelődési Házat, 2004-ben a TV Sziget televíziós műsorgyártó vállalkozás - melyből az MTV-n látható Kultúrház kinőtte magát - producere volt. 2007-ben pedig újra a média világába lépett: jelentős szerepet vállalt az EST csoport újraszervezésében. Jelenleg résztulajdonosa a RádióCafe-t üzemeltető illetve a Pesti Estet és a Time Out Budapestet is kiadó EMG Kft.-nek, melynek operatív irányítását is ellátja.

Gerendai Károly a vendéglátóiparban is érdekelt, 2006-ig üzemeltetője és résztulajdonosa volt a Liszt Ferenc téri Buena Vista étteremnek, 2008-ban pedig megnyitotta tulajdonostársaival a Costes Éttermet, melynek célja, hogy meghonosítsa a világszínvonalú csúcsgasztronómiát Magyarországon.

Forrás: index.hu

Blogok

Ezt fald fel!  Lajcsi szelet

Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]

Mit nézzünk ma a tévében?  Hétfő, február 22. – Búcsú

Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]