Kalohírek

 

Idén megismerjük a fontossági sorrendet

2009. február 02.,hétfő 22:07  | 
Az ingatlan-, majd az autópiac után a mobiltelefonok keresletében is markánsan érzékelhető a válság hatása, ami a gyártóktól a szolgáltatókig és a kereskedőkig egyaránt tapasztalható; a vevők kevesebb és olcsóbb készülékeket vásárolnak.
Megosztás: 

Míg a tavalyi harmadik negyedévben még bővült - igaz, a várakozások alatt - a globális mobilpiac, az utolsó három hónapban már 10 százalékkal kevesebb készüléket vásároltak világszerte a tengerentúli Strategy Analytics kutatása szerint. Az öt vezető gyártó közül mindössze kettő tudta fokozni termelését; az elmúlt nyolc év legrosszabb adatában a kereslet visszaesése mellett a cégek hitelkörülményeinek romlása is közrejátszik - állítja az intézet. Az év egészében is csupán öt százalékkal bővült a piac, de 2009-ben ez is elérhetetlennek tűnik.

A kilátások egyre rosszabbak. Az elmúlt év végén közel hétszázalékos csökkenést vetített előre 2009-re a Reuters, a magasan piacvezető Nokia már a teljes piac 10 százalékos visszaesését várja idén, a Citigroup pedig 13 százalékos zsugorodást prognosztizál. A negatív tendencia az értékesített darabszám csökkenése mellett abból fakad, hogy a vevők főleg a közepes árkategóriától az olcsóbb készülékek felé fordulnak el. Igaz, az eladott készülékek átlagára évek óta csökken, de ez elsősorban annak köszönhető, hogy a feltörekvő piacokon az olcsóbb telefonok keresettebbek.

Az idei év a telekommunikációs szektort Magyarországon is kihívások elé állítja, elsősorban a céges ügyfelek részéről - mondják az itthoni mobiltelefon-társaságok vezetői - számolt be korábban a Napi Gazdaság. Főleg a középső kategóriában eshetnek vissza a fogyasztói költések. Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese, a lakossági üzletág vezetője szerint míg a felső és az alsó szegmensbe tartozók hívási szokásai feltehetően nem változnak, a fő kérdés az, hogy mi lesz a középső szegmensben - bizonyosnak látszik, hogy itt lesz a leglassúbb a készülékcsere.

A mobiltelefonok értékesítésénél a január végi időszakban a korábbi évekhez hasonlóan idén is némi csökkenés mutatkozott - tudta meg a Napi a Vodafone-tól. Egyelőre kis mértékben ugyan, de a társaságnál is érzik a változást, ugyanakkor a kereslet egyszerűbb készülékek felé való eltolódása még nem tapasztalható. A lakossági és a vállalati szegmensben az értékesítés némileg más képet mutat, a vállalati szegmensnél egyelőre semmi nem érezhető a válság hatásaiból a szolgáltató üzletmenetében. A cél a különböző akciókkal a különböző kategóriájú telefonok korábbi értékesítési számainak megtartása, esetenként növelése.

Forrás: hirstart.hu

Blogok

Ezt fald fel!  Lajcsi szelet

Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]

Mit nézzünk ma a tévében?  Hétfő, február 22. – Búcsú

Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]

Urbanista  Szürreális termálfürdőt árulnak 390 millióért

Gombaházak, piramisok és egy hangulatos törökdúlás-festmény teszi teljessé a képet.

További hírek

Humor

Partneroldalak

Oldal tetejére