Kalohírek

 

Csábító lett Románia

2008. július 08.,kedd 14:54  | 
Az elmúlt másfél évben megélénkült a hazai cégek érdeklődése Románia iránt. Az itthoninál sokkal nagyobb ritmusban fejlődő szomszédunk gazdasága és rugalmasabb adópolitikája teszi vonzóvá az országot.
Megosztás: 

Növekszik a fogyasztói kereslet Romániában májusban 1248 lei (342 euró, mintegy 80 ezer forint) volt az átlagbér, ami 23,3 százalékkal magasabb, mint a múlt év azonos hónapjában, a legmagasabb bérek megközelítik az ezer eurót, a legalacsonyabbak viszont a 200 eurót sem érik el, miközben a kormány nem hajlandó emelni a garantált minimálbért. Román valutában számítva ez az érték valóban 23,3 százalékkal haladja meg a tavaly májusban regisztráltat, de euróban kifejezve - tekintettel a lej leértékelésére - a növekedés csupán 7,5 százalék. A bérek gyors ütemű emelkedése és a 8 százalék fölötti infláció azonban veszélyezteti a román gazdaság versenyképességét. A megoldás kulcsa a fogyasztási és hitelfelvételi láz csökkentése lehet.

Az évek óta 6-8%-os gazdasági növekedés kifejezetten csábítja a külföldi befektetőket. Ehhez társul még a kedvező adópolitika, valamint a cégbejegyzés terén korábban tapasztalt bürokrácia fokozatos felszámolása. Romániában 2005-ben lépett érvénybe az egységes, 16 százalékos adókulcs - személyi jövedelemadó, társasági és osztalékadó, árfolyam nyereségadó -, ugyanakkor a hozzáadottérték-adó (TVA) 19 százalékos. Gazdasági szakértők szerint emiatt az elmúlt időszakban több száz magyarországi cég keresi a lehetőséget a romániai piacon.

Tavaly ezer magyar tőkerészesedésű vállalkozást nyitottak Romániában, amelyek száma ezáltal meghaladja a 8500-at. A befektetett magyar tőke értéke (a nagy befektetők, például a Mol, az OTP Bank és a Richter Gedeon profitjával, a befektetett nyereséggel együtt) eléri az egymilliárd eurót.

Különösen vonzó az építőipar, ott dolgozó befektetők szerint nem telik el hét anélkül, hogy néhány magyarországi cég, nagy fővállalkozó ne terjeszkedjen a belső-erdélyi piacon. Ezeket a társaságokat nem csupán az adófeltételek befolyásolják, hanem az általános gazdasági környezet is, például az építőipar 30 százalékos, európai csúcsnak minősülő növekedése.

Ezzel párhuzamosan fejlődik a lakáspiac is. A magyar cégek kiemelt célterülete ma a Partium és Erdély, ezen belül Kolozsvár és Nagyvárad vonzáskörzete, ezek a társaságok a szolgáltatás, az informatika, a turizmus, a kereskedelem területén ruháznak be.

Forrás:origo.hu

Blogok

Ezt fald fel!  Lajcsi szelet

Tudom, nemrég voltak az ünnepek, és annyi sütit ettünk, amennyi csak belénk fért, de [...]

Mit nézzünk ma a tévében?  Hétfő, február 22. – Búcsú

Kedves Olvasóim! Úgy döntöttem, nem írom tovább ezt a blogot. Ennek oka elsősorban a tévéműsorok kínálatának erodálódása: nincs már mit ajánlgatni.[...]

Urbanista  Szürreális termálfürdőt árulnak 390 millióért

Gombaházak, piramisok és egy hangulatos törökdúlás-festmény teszi teljessé a képet.

További hírek

Humor

Partneroldalak

Oldal tetejére