Egyre több magyar vásárol a világhálón
2008. január 30.,szerda 17:45 |
Egyre népszerűbb az online vásárlás hazánkban. Tízből nyolc internetező magyar vett már valamit a világhálón, a többségük könyvet, hardvert, ruházati cikket vagy szórakoztató elektronikai eszközt. Ehhez képest még mindig kevesen fizetnek banki átutalással a termékekért.
A magyar számítógép-felhasználók 86 százaléka vásárolt már a világhálón, és a netes vásárlási hajlandóságuk megfelel a nemzetközi átlagnak. Abban viszont már van eltérés, hogy milyen termékeket vesznek a magyarok online. A toplistát mindenhol a könyv vezeti, de nálunk ezt a hardver, a ruházati cikkek és a szórakoztató elektronikai cikkek követik. Ezzel szemben Európában a második legnépszerűbb online termék a ruha, ezután jönnek a videó-, DVD- és számítógépes játékok, és a negyedik legnépszerűbb online termék a repülőjegy. Ebben különösen nagy a lemaradásunk, mivel az európai megkérdezettek 26 százaléka vett a felmérést megelőző három hónapban repülőjegyet vagy foglalt helyet, addig a magyarok mindössze 11 százaléka, és ennél csak a csehek aránya kisebb- derült ki a Nielsen piackutató vállalat 48 országban készült felméréséből.
Szembetűnő a különbség a hanghordozóknál is: míg Európában a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" az interneten az utóbbi három hónapban, addig nálunk mindössze 8 százalék.
A felmérés szerint a magyarok még mindig idegenkednek a modern fizetési módoktól. A legtöbben az utalványos küldést, az utánvétet és a készpénzes fizetést kedvelik, és csak ezután következik a banki átutalás. Ezzel szemben az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben.
A magyar internetezők a nemzetközi trendekhez képest másképpen tájékozódnak. Míg a többség világszerte az általa ismert honlapokon keresztül jut információhoz, addig nálunk a legtöbben, tízből négyen valamelyik keresővel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Ezután jönnek a megszokott oldalak, majd az ismerősök, rokonok javaslatai és a negyedik helyen állnak a webes hirdetések.
FH
Szembetűnő a különbség a hanghordozóknál is: míg Európában a válaszadók 23 százaléka "vett zenét" az interneten az utóbbi három hónapban, addig nálunk mindössze 8 százalék.
A felmérés szerint a magyarok még mindig idegenkednek a modern fizetési módoktól. A legtöbben az utalványos küldést, az utánvétet és a készpénzes fizetést kedvelik, és csak ezután következik a banki átutalás. Ezzel szemben az európai válaszadók többsége a hitelkártyát részesíti előnyben.
A magyar internetezők a nemzetközi trendekhez képest másképpen tájékozódnak. Míg a többség világszerte az általa ismert honlapokon keresztül jut információhoz, addig nálunk a legtöbben, tízből négyen valamelyik keresővel találnak rá olyan kínálatra, amely megnyeri tetszésüket. Ezután jönnek a megszokott oldalak, majd az ismerősök, rokonok javaslatai és a negyedik helyen állnak a webes hirdetések.
FH