Jegyzők és kormánytisztviselők tanácskoztak
2013. július 08.,hétfő 09:28 |A szakmai fórumot megnyitó dr. Bedics Andrea járási hivatalvezető elsőként a két városban (Solt, Hajós) és a 19 községben jegyzői feladatokat ellátó szakembereket köszöntötte, akiknek köszönetét fejezte ki az eddigi, eredményesnek tekinthető együttműködésért. A korábbi időpontra meghirdetett szakmai találkozó a dunai árvízi helyzet miatt maradt el, de mint mondta, az egyes településeket veszélyeztető árhullám megfékezése és a felmerült problémák kezelése, a közös erőfeszítések még inkább szorosabbra fűzték a szakmai és kollégális kapcsolatokat.
A fórumon a jegyzők jónak ítélték a januártól működő ügysegédi rendszert, amelynek lényege, hogy a hét meghatározott napjain a járási hivatal munkatársa, ügysegéde az adott településen fogadja az ügyfeleket. A kalocsai székhelyű járási hivataltól mért földrajzi távolság, az utazás így különösen a szociális ügyekben, de más ügytípusokban sem okoz nehézséget az ügyfeleknek. Mint elhangzott, a hosszabbított, szerdai napon 18 óráig tartó ügyfélfogadási idő elsősorban az okmányirodában ügyeket intézők körében váltotta be a hozzáfűzött reményeket, egyre többen élnek ezzel a szokásos munkaidőn túli lehetőséggel.
A lakcímváltozással, a lakcím fiktiválással (hivatalból történő megszüntetésével) kapcsolatos problémák, a jegyzői gyámhatóság hatásköréből a járási gyámhivatalhoz került ügyek áttekintése éppúgy napirenden szerepeltek, mint a három járásban illetékes járási építésügyi hivatal, járási állategészségügyi és élelmiszer-ellenőrző hivatal, a kiskőrösi járásban is működő járási népegészségügyi intézet, valamint a járási munkaügyi kirendeltség tevékenysége.
A további jó együttműködést segítő javaslatok, észrevételek megbeszélésével záruló fórumon olyan határozat született, hogy hasonló megbeszéléseket szükség szerint negyedévente, félévente tartanak majd a szakemberek.
Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal
Kalocsai Járási Hivatal